Tim Bray, jeden z inżynierów firmy Google, zajmujący się rozwojem Androida, podsumował zmiany wprowadzone w ostatnim czasie do ekosystemu tego mobilnego systemu operacyjnego.
Tim mówi, iż po przystąpieniu do Google’a, od razu stało się dla niego jasne, że numerem jeden, największym priorytetem Androida jest market z aplikacjami. To właśnie on zapewnił temu systemowi operacyjnemu taki rozgłos, gdyż dzięki niemu i potencjalnym zyskom ze sprzedaży aplikacji, do projektu przystąpiło aż tylu programistów, którzy w następnej kolejności przyciągnęli użytkowników do telefonów z systemem Google’a.
Pierwszą z wprowadzonych nowości była możliwość raportowania błędów poprzez Android Market. Dzięki tej funkcji deweloperzy mogli uzyskać informację zwrotną na temat swoich aplikacji, a w szczególności błędów, których nie zauważyli podczas samodzielnych testów. Drugą zmianą było dodanie funkcji komentarzy w markecie, dzięki czemu użytkownicy mogli zapoznać się z opiniami innych osób przed zakupem aplikacji. Kolejną, najbardziej istotną zmianą dla wielu użytkowników z „mniej znaczących krajów” było zwiększenie zasięgu Marketu – od teraz aplikacje można kupować aż w 32 krajach.