• Home
  • Technologie
    • Bezpieczeństwo
    • Sprzęt
    • Oprogramowanie
    • Mobile
  • Marketing
    • Reklama
    • Social Media
  • Finanse
  • Felietony
  • [IP]
  • Kontakt
    • Reklama w OSnews
    • Pakiet Public Relations
    • Content Marketing w OSnews
OSnews.pl
OSnews.pl
  • Home
  • Technologie
    • Bezpieczeństwo
      Certyfikat SSL, a hosting – dlaczego warto poszukać serwera z darmowymi certyfikatami?

      Certyfikat SSL, a hosting – dlaczego warto poszukać serwera z darmowymi certyfikatami?

      75-latek dorabiał do emerytury na szyfrowaniu cudzych danych

      75-latek dorabiał do emerytury na szyfrowaniu cudzych danych

      Ujawniono najczęściej używane hasła w 2016 roku

      Ujawniono najczęściej używane hasła w 2016 roku

      Mobilny trojan bankowy Faketoken szyfruje dane i atakuje ponad 2 000 aplikacji

      Mobilny trojan bankowy Faketoken szyfruje dane i atakuje ponad 2 000 aplikacji

    • Sprzęt
      Tanie laptopy poleasingowe – czym się charakteryzują i co je różni od nowego sprzętu z marketu?

      Tanie laptopy poleasingowe – czym się charakteryzują i co je różni od nowego sprzętu z marketu?

      Jaki tablet dla dziecka?

      Jaki tablet dla dziecka?

      Pancerne laptopy – sprzęt, który sprawdza się w każdych warunkach

      Pancerne laptopy – sprzęt, który sprawdza się w każdych warunkach

      Zadbaj o swój kręgosłup i spraw sobie wygodne krzesło biurowe

      Zadbaj o swój kręgosłup i spraw sobie wygodne krzesło biurowe

    • Oprogramowanie
      Ta firma potrafi śledzić ruch przy pomocu dźwięku zamiast światła

      Ta firma potrafi śledzić ruch przy pomocu dźwięku zamiast światła

      Dzięki Google nasze smartfony będą na tyle inteligentne, że będą rozpoznawać ludzi i przedmioty w filmach wideo

      Dzięki Google nasze smartfony będą na tyle inteligentne, że będą rozpoznawać ludzi i przedmioty w filmach wideo

      Tłumacz Google wspomagany sztuczną inteligencją działa z trzema nowymi językami

      Tłumacz Google wspomagany sztuczną inteligencją działa z trzema nowymi językami

      Jak i czy warto uruchomić własny portal internetowy?

      Jak i czy warto uruchomić własny portal internetowy?

    • Mobile
      Prawdziwie multimedialny Samsung Galaxy A5 (2017)

      Prawdziwie multimedialny Samsung Galaxy A5 (2017)

      LTE w smartfonie - nie tylko do social media

      LTE w smartfonie - nie tylko do social media

      Nadchodzące premiery smartfonów - Samsung Galaxy S9, LG G7 i inne

      Nadchodzące premiery smartfonów - Samsung Galaxy S9, LG G7 i inne

      Kupujemy smartfon. O czym pamiętać?

      Kupujemy smartfon. O czym pamiętać?

  • Marketing
    • Reklama
    • Social Media
  • Finanse
  • Felietony
  • [IP]
  • Kontakt
    • Reklama w OSnews
    • Pakiet Public Relations
    • Content Marketing w OSnews
  • Follow
    • Facebook
    • Twitter
    • RSS
Zmieniające się oblicze reklamy
Home
Marketing
Reklama

Zmieniające się oblicze reklamy

osnews Marketing, Reklama 0 comments

Podobnie jak natura nie lubi próżni, tak i reklama nie akceptuje sztampowości i nudy. Dla wielu osób wydaje się być irytującą przestrzenią, całkowicie niepotrzebną, jednak nasza intuicja – jakkolwiek byśmy temu nie zaprzeczali – od zawsze jest podatna i żądna reklam.

Doskonale wiedzą o tym zarówno producenci, jak i producenci, którzy z precyzją tworzą spoty reklamowe. W rzeczywistości, nad jedna produkcją pochyla się cały sztab specjalistów, a finalny produkt jest wynikiem badań, analiz i dostosowania całej treści do aktualnego rynku i codzienności, która ma stać się lepsza, prostsza i bardziej lukratywna.

Reklama kiedyś

Trudno powiedzieć, kiedy narodziła się poczciwa reklama. Człowiek zawsze miał tendencje do zachwalania swoich wyrobów i pozyskiwania w tenże prosty sposób klienteli. Nie mniej, zmieniała one swoje oblicze, idąc z duchem czasów, w których powstawała. Wystarczy sięgnąć pamięcią kilkadziesiąt lat wstecz. Reklamy rodem z PRL były raczej przekazem tego, po co ludzie powinni sięgać – bo akurat dane produkty były na sklepowych półkach. Stąd też zachwalano cukier jako krzepiący, a mięso starano się obrzydzić reklamą ryb. Innymi słowy, szukano zamienników takich z cyklu „nie ma tego – lepsze tamto”. Transformacja otwarła nieco szerzej drzwi promocji telewizyjnych, które zaczęły mieć jakikolwiek sens i przypominać nieco dzisiejsze postrzeganie reklamy. Ówczesne filmy reklamowe były znacznie przejaskrawione, pokazujące luksus, który każdy chciał mieć, nawet jeśli spoty reklamowe dotyczyły proszku do prania, lub czekolady. Nie mniej jednak, to właśnie tego rodzaju reklama w telewizji diametralnie zmieniła odczucia oglądających. Chociaż pojawiały się głosy sceptyków, którzy twierdzili, że jeśli coś jest dobre, nie wymaga reklamy, to rozwój dziedziny był błyskawiczny. I tak w latach 90- tych szerokim strumieniem zalała nas reklama telewizyjna, wyprzedzająca o krok nasze realia. Ten sprytny zabieg odwoływania się do zachodu i świetlanej przyszłości okazał się strzałem w dziesiątkę i podwaliną dla dzisiejszego kształtu i sensu spotów i promocji.

Dynamiczne zmiany

Dzisiejsza forma reklamy to nie tylko rzeka, ale powietrze, które otacza potencjalnego klienta. Filmy reklamowe wyświetlane są zarówno w telewizji, jak i w Internecie, na dworcowych ekranach, w kinach, urządzeniach mobilnych. Zdecydowanie są one personalizowane i kierowane bardzo precyzyjnie do określonej grupy klientów. Zawierają doskonale dobrane elementy tj. slogany, język przekazu, obraz, kolorystykę, dźwięk. W rzeczywistości są one produkcjami, które mają w kilka sekund przenieść odbiorcę do innego, przyszłego i lepszego świata. Reklama w telewizji nadal jest tą przewodnią, aczkolwiek wraz z nią uruchamiane są inne kanały. Coraz rzadziej sięga się po stagnację. Kiedyś gazeta była idealnym miejscem na promocję, teraz zaglądają tam wyłącznie ci, którzy zawężają swoją akcję do niewielkiej ilości klientów.

Oblicza dzisiejszej reklamy są przeróżne, ale z pewnością nie są ani sztampowe, ani nudne. Niektóre rozbawiają, wyjaskrawiają, ośmieszają stare, wynosząc pod sam szczyt „to” nowe. Inne szokują, zniesmaczają, ale jednocześnie utrwalają się w pamięci jak żadne inne, skłaniają do dyskusji, budują szereg emocji – i im więcej tych zbulwersowanych, tym lepszy finalny skutek. Z kolei spoty reklamowe kierowane do dzieci bardzo często są nawiązaniem do tych, dedykowanych dorosłym. To swoiste przywiązanie od najmłodszych lat do określonego stylu życia, marki, pokazanie ciągłości. Sięgając pamięcią wstecz, trudno doszukać się tam tego rodzaju działań.

Reklama na przestrzeni lat zmieniła się ze skromnej i bardzo ogólnej, w szokującą, zabawną, poważną – idealnie skrojoną, wzbudzającą emocje. Reklama w telewizji jest preludium do całego koncertu, finalnie prowadzącego do sukcesu reklamodawców.

Artykuł poleca: OSTRO – reklama w telewizji

  • Tags
  • reklama
  • spoty reklamowe
Facebook Twitter Google+ LinkedIn Pinterest
Następny wpis Kalendarz najlepszą formą reklamy
Poprzedni wpis Masz dzieci? Uważaj na swój telefon

Warto przeczytać

Pomysły na trafione gadżety reklamowe Technologie
10 sierpnia 2019

Pomysły na trafione gadżety reklamowe

Push ads – czy reklamy w powiadomieniach są skuteczne? Marketing
16 czerwca 2019

Push ads – czy reklamy w powiadomieniach są skuteczne?

Krok w stronę interaktywnego przekazu treści Technologie
22 maja 2019

Krok w stronę interaktywnego przekazu treści

Oś czasu

12 Gru 17:42
Technologie

Co nowego w Linux Magazine w grudniu?

10 Gru 08:44
Technologie

Usunięcie danych z Google – czy to w ogóle jest możliwe?

09 Gru 14:05
Technologie

Cyfrowa transformacja – czy to przyszłość biznesu?

26 Lis 19:02
Technologie

Black Friday – najlepszy moment na wymianę TV i sprzętu audio

14 Lis 12:46
Technologie

Jak wybrać idealny powerbank?

Technologiczny cytat tygodnia

Wydaliśmy wiele, ale ciągle wiele mamy... I prawdę mówiąc jest to więcej niż potrzebujemy, by prowadzić firmę.

Tim Cook na spotkaniu udziałowców Apple odnosząc się do kwestii zasobów gotówki Apple na poziomie 100 mld USD

Tagi

android apple bezpieczeństwo biznes cenzura Debian edukacja facebook Firefox firma google gry hardware imprezy intel internet iphone kaspersky KDE kraj Laptopy media microsoft mobile mozilla nokia open-source oprogramowanie piractwo prawo press-release programowanie prywatność reklama Samsung smartfon software standardy sun Ubuntu UNIX usa windows Wydania Wydarzenia
  • Home
  • Technologie
  • Marketing
  • Finanse
  • Felietony
  • [IP]
  • Kontakt
  • Back to top

O blogu



OSNews to serwis poświęcony nowym technologiom oraz ich roli we współczesnym biznesie. Opowiadamy o przydatnych usługach, zmianach na rynku oraz najnowszym oprogramowaniu, które ułatwi Tobie pracę.

Kontakt

Masz jakieś pytania? Chcesz podzielić się swoimi uwagami na temat serwisu? Nie ma sprawy, po prostu napisz do nas maila.

OSNews.pl
Conrada 30
01-920 Warszawa
redakcja@osnews.pl
© OSnews.pl 2016-2019. All rights reserved.