• Home
  • Technologie
    • Bezpieczeństwo
    • Sprzęt
    • Oprogramowanie
    • Mobile
  • Kryptowaluty
  • Marketing
    • Reklama
    • Social Media
  • Finanse
  • Felietony
  • [IP]
  • Kontakt
    • Reklama w OSnews
    • Pakiet Public Relations
    • Content Marketing w OSnews
OSnews.pl
OSnews.pl
  • Home
  • Technologie
    • Bezpieczeństwo
      Prawda czy fikcja? Popularny były haker twierdzi, że ma 7 miliardów dolarów w BTC

      Prawda czy fikcja? Popularny były haker twierdzi, że ma 7 miliardów dolarów w BTC

      Certyfikat SSL, a hosting – dlaczego warto poszukać serwera z darmowymi certyfikatami?

      Certyfikat SSL, a hosting – dlaczego warto poszukać serwera z darmowymi certyfikatami?

      75-latek dorabiał do emerytury na szyfrowaniu cudzych danych

      75-latek dorabiał do emerytury na szyfrowaniu cudzych danych

      Ujawniono najczęściej używane hasła w 2016 roku

      Ujawniono najczęściej używane hasła w 2016 roku

    • Sprzęt
      Tanie laptopy poleasingowe – czym się charakteryzują i co je różni od nowego sprzętu z marketu?

      Tanie laptopy poleasingowe – czym się charakteryzują i co je różni od nowego sprzętu z marketu?

      Jaki tablet dla dziecka?

      Jaki tablet dla dziecka?

      Pancerne laptopy – sprzęt, który sprawdza się w każdych warunkach

      Pancerne laptopy – sprzęt, który sprawdza się w każdych warunkach

      Zadbaj o swój kręgosłup i spraw sobie wygodne krzesło biurowe

      Zadbaj o swój kręgosłup i spraw sobie wygodne krzesło biurowe

    • Oprogramowanie
      Jak zrobić dobrze wyglądające wideo nawet jeśli nie jesteś profesjonalistą

      Jak zrobić dobrze wyglądające wideo nawet jeśli nie jesteś profesjonalistą

      Ta firma potrafi śledzić ruch przy pomocu dźwięku zamiast światła

      Ta firma potrafi śledzić ruch przy pomocu dźwięku zamiast światła

      Dzięki Google nasze smartfony będą na tyle inteligentne, że będą rozpoznawać ludzi i przedmioty w filmach wideo

      Dzięki Google nasze smartfony będą na tyle inteligentne, że będą rozpoznawać ludzi i przedmioty w filmach wideo

      Tłumacz Google wspomagany sztuczną inteligencją działa z trzema nowymi językami

      Tłumacz Google wspomagany sztuczną inteligencją działa z trzema nowymi językami

    • Mobile
      Prawdziwie multimedialny Samsung Galaxy A5 (2017)

      Prawdziwie multimedialny Samsung Galaxy A5 (2017)

      LTE w smartfonie - nie tylko do social media

      LTE w smartfonie - nie tylko do social media

      Nadchodzące premiery smartfonów - Samsung Galaxy S9, LG G7 i inne

      Nadchodzące premiery smartfonów - Samsung Galaxy S9, LG G7 i inne

      Kupujemy smartfon. O czym pamiętać?

      Kupujemy smartfon. O czym pamiętać?

  • Kryptowaluty
  • Marketing
    • Reklama
    • Social Media
  • Finanse
  • Felietony
  • [IP]
  • Kontakt
    • Reklama w OSnews
    • Pakiet Public Relations
    • Content Marketing w OSnews
  • Follow
    • Facebook
    • Twitter
    • RSS
Zwiększenie wartości koszyka zakupowego to wyzwanie? Skorzystaj z techniki cross selling!
Home
Technologie

Zwiększenie wartości koszyka zakupowego to wyzwanie? Skorzystaj z techniki cross selling!

osnews Technologie 0 comments

Artykuł sponsorowany

Nawet jeśli potencjalni klienci robią spore zakupy, dlaczego nie mielibyśmy zachęcić ich do tego, aby były one jeszcze większe? Pomóc może nam w tym sprzedaż krzyżowa określana często jako cross selling. Na czym polega jej specyfika i kiedy w szczególny sposób warto się nią zainteresować?

Na czym polega sprzedaż krzyżowa?

Nadrzędnym celem sprzedaży krzyżowej jest przekonanie konsumenta do tego, aby zdecydował się na zakup produktu powiązanego z tym, który został już przez niego wybrany i teraz znajduje się w koszyku. Pozwala to na zwiększenie sprzedaży, cross selling przyczynia się jednak również do zwiększenia zadowolenia klienta. Jego satysfakcja z zakupów jest większa, bo produkty uzupełniające koszyk mogą rzeczywiście okazać się przydatne z jego punktu widzenia.

W przeciwieństwie do wielu innych strategii, o cross sellingu nie można mówić jako o nachalnej formie reklamy. Bazuje on na sugerowaniu produktów, które w pewnym momencie znalazłyby się w centrum uwagi klienta. Bez sprzedaży krzyżowej kupiłby je on później, być może zdecydowałby się też na zakup w innym sklepie. Dzięki temu rozwiązaniu można zwiększyć wartość jego zamówienia, mając pewność, że sam kupujący nie tylko nie poczuje się oszukany, ale nawet odczuje zadowolenie z trafności udzielanych mu podpowiedzi.

Kiedy cross selling okaże się skuteczny?

Na skuteczność sprzedaży wpływa przynajmniej kilka czynników. Jednym z najważniejszych wydaje się odpowiednie podejście do tej strategii. Najczęściej mamy do czynienia z prezentowaniem polecanych produktów w postaci zestawów, co pozwala klientowi na oszczędność czasu i energii. Nie jest to jednak jedyne podejście do sprzedaży krzyżowej, na jakie można się zdecydować. Eksperci zwracają uwagę także na korzyści, jakie pociąga za sobą sugestia, że przy zakupie dodatkowego zestawu produktów ich cena będzie niższa niż w innych okolicznościach. Kupujący kochają oszczędzanie, a możliwość skorzystania z promocji często skłania ich do zwiększenia wartości koszyka. Nieco bardziej skomplikowaną, ale także skuteczną techniką jest również uwypuklenie tych korzyści, które wynikają z korzystania z głównego produktu, jeśli kupi się go razem z uzupełniającymi go rozwiązaniami.

Cross selling – przegląd zalet

Największą zaletą strategii sprzedaży krzyżowej jest z pewnością generowanie większych zysków dla podmiotu, który z niej korzysta. Nie wymaga ona inwestowania w dodatkową reklamę, jest skuteczna, a jednocześnie nie sprawia wrażenia przytłaczającej. Klient ma wrażenie, że decyzja o zakupie dodatkowych przedmiotów została podjęta przez niego bez dodatkowych nacisków, nie czuje się więc w żaden sposób wykorzystany.

Nad sprzedażą krzyżową warto jednak zastanowić się także dlatego, że trudno o rozwiązanie sprawdzające się równie dobrze wtedy, gdy chce się budować lojalność klientów. Podpowiedzi uświadamiają im przecież, że korzystanie z produktu głównego może być jeszcze bardziej efektywne.

Mniej oczywiste zastosowania sprzedaży krzyżowej

Cross selling może być wykorzystywany na wiele sposobów, warto więc myśleć o nim również jako o formie prezentacji sklepowych nowości. Nie każdy klient ma czas na analizowanie informacji znajdujących się na stronie głównej sklepu. Nie brakuje zresztą również takich, którzy w ogóle jej nie odwiedzają, koncentrując się przede wszystkim na robieniu bardzo konkretnych zakupów. Nie oznacza to jednak, że kupujący nie chce wiedzieć, co jeszcze można znaleźć w sklepie. Dzięki sprzedaży krzyżowej można zasugerować mu rozwiązania kompatybilne z wybranym już produktem i opisane jako nowość pozostawiając mu decyzję o tym, czy warto pomyśleć o ich zakupie. Często skłania to go przynajmniej do przeniesienia się na podstronę dotyczącą takiej nowości. Cross selling zachęca też do ponownych zakupów i jest jedną ze skuteczniejszych strategii pozwalających na utrzymanie dotychczasowych klientów.

  • Tags
  • sprzedaż
Facebook Twitter Google+ LinkedIn Pinterest
Następny wpis Co nowego w Linux Magazine w styczniu?
Poprzedni wpis Kryptowaluty – podsumowanie ostatnich miesięcy

Warto przeczytać

Jak zwiększyć sprzedaż w internecie? O czym pamiętać? Bez kategorii

Jak zwiększyć sprzedaż w internecie? O czym pamiętać?

Narzędzia do efektywnej sprzedaży online Technologie

Narzędzia do efektywnej sprzedaży online

Na czym polega pozyskiwanie leadów Marketing

Na czym polega pozyskiwanie leadów

Tagi

android apple bezpieczeństwo biznes cenzura Debian edukacja facebook Firefox firma google gry hardware imprezy intel internet iphone kaspersky KDE kraj Laptopy Linux media microsoft mobile mozilla open-source oprogramowanie piractwo prawo press-release programowanie prywatność reklama Samsung smartfon Smartfony software standardy Ubuntu UNIX usa windows Wydania Wydarzenia

O blogu



OSNews to serwis poświęcony nowym technologiom oraz ich roli we współczesnym biznesie. Opowiadamy o przydatnych usługach, zmianach na rynku oraz najnowszym oprogramowaniu, które ułatwi Tobie pracę.
  • Home
  • Technologie
  • Kryptowaluty
  • Marketing
  • Finanse
  • Felietony
  • [IP]
  • Kontakt
  • Back to top

Meta

  • Zaloguj się
  • Kanał wpisów
  • Kanał komentarzy
  • WordPress.org

Kontakt

Masz jakieś pytania? Chcesz podzielić się swoimi uwagami na temat serwisu? Nie ma sprawy, po prostu napisz do nas maila.

OSNews.pl
Conrada 30
01-920 Warszawa
redakcja@osnews.pl
© OSnews.pl 2016-2023. All rights reserved.