28 maja poznamy nowego Androida

Google podczas corocznej konferencji I/O ma zamiar ujawnić następcę Androida Lollipop. To wtedy dowiemy się, jak oficjalnie będzie nazywać się Android M i jakie zmiany wprowadzi.

Jak na razie nie wiadomo zbyt wiele na temat kolejnej odsłony Androida, Google chwali się jedynie, że „wniesie on moc drzemiącą w Androidzie do wszystkich urządzeń roboczych”, cokolwiek miałoby to znaczyć. To tyle z oficjalnych informacji, na więcej informacji trzeba będzie poczekać jeszcze trzy tygodnie.

Najprawdopodobniej nie będzie to jeszcze finalna wersja, a beta, z której będą mogli skorzystać zainteresowani użytkownicy, podobnie jak miało to miejsce w przypadku ubiegłorocznego Lollipopa. Przy tej okazji Google może odnieść się do popularności najnowszego Androida, która nie daje powodów do zadowolenia.

jbmay

Chociaż Lollipop jest na rynku już od kilku długich miesięcy, a mówi się o nim niemal od roku, wciąż nie może przebić się do znacznej liczby urządzeń. Obecnie wyłącznie 10% użytkowników Androida korzysta z tej wersji oprogramowania. Choć udział wersji 5.0 w rynku wzrósł w ciągu miesiąca blisko dwukrotnie – z poziomu 5% – wciąż jest bardzo niski. Jeszcze gorzej wygląda sytuacja z najnowszą wersją, Lollipop 5.1, z której korzysta 0,7% użytkowników, o 0,5% więcej niż w marcu.

Tym, co może najbardziej niepokoić Google, jest wciąż ogromny udział w rynku urządzeń z kilkuletnim Jelly Beanem, który od kilku miesięcy utrzymuje się na poziomie ok. 40%. Przeszło 5% użytkowników korzysta także z wprowadzonego w 2011 roku Androida Ice Cream Sandwich, a pięcioletni Gingerbread wciąż jest obecny na blisko 6% urządzeń.

Fragmentacji Androida nie da się zwalczyć, ale Google powinien zrobić wszystko, by wyeliminować z rynku starsze wersje oprogramowania. Zwłaszcza, że firma zapowiedziała, że nie będzie już wypuszczać łatek bezpieczeństwa dla starszych Androidów.

żadnych reklam, sama wiedza.

Zarejestruj się na BEZPŁATNY NEWSLETTER i raz w tygodniu otrzymuj najważniejsze wiadmości
ze świata IT, nowych technologii i kryptowalut.

Bez reklam.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *