6 powodów, dla których social media jest ważne dla SEO

Dawniej SEO polegało na jednym – rozbudowywaniu bazy linków. Im więcej linków prowadziło do strony, tym wyżej lądowała w wyszukiwarce. Google stało się inteligentniejsze i teraz, żeby zdobyć wysoką pozycję, trzeba tworzyć dobry kontent i brylować w świecie social media.

Nowa strategia SEO zamiast statycznego pozyskiwania linków i nasycania strony zoptymalizowanym kontentem, stawia na dynamikę, zaangażowanie i interakcję z grupą docelową. Oto 6 powodów, dla których social media jest ważne dla dobrego SEO:

1. W budowaniu linków zawsze chodziło o społeczny dowód

Google wysoko indeksuje te strony, do których m.in. prowadzi wiele linków przychodzących. Linki są jak głosy oddawane na stronę. Na początku rozwoju SEO najważniejsza była ilość linków, jakie zdobyła strona, ale z czasem Google zaczęło zwracać uwagę nie tylko na ilość, ale także na jakość linków. A kiedy okazało się, że linkami można manipulować i zdobywać dobre pozycje w nienaturalny sposób, wyszukiwarka zwróciła się w stronę social media. Teraz liczą się strony, które działają w social media i stąd pozyskują linki.

2. Social media pomaga Ci zebrać linki

Kiedy zamieszczasz swoje treści na stronie, przeczytają je tylko te osoby, które trafią tam przypadkiem lub (jeśli prowadzisz płatne kampanie marketingowe) przez reklamę. Jeśli chcesz być widoczny i zdobywać głosy (czyli linki), zaangażuj się w społeczną interakcję. Zamieść link do nowego artykułu na Facebook’u, umieść przycisk „Lubię to” i „Udostępnij” na swojej stronie. Nie każdy, kto wejdzie na stronę zostanie twoim klientem, ale stworzysz wokół niej trochę szumu, jeśli podzielisz się nią w mediach społecznościowych.

3. Social media jest najszybszym sposobem na zdobycie popularności w sieci

Jeśli wiele osób odwiedza stronę, to szybko zdobywa ona popularność. Najłatwiejszym sposobem na zrobienie szumu wokół portalu jest aktywne udzielanie się w mediach społecznościowych. Twoja strona dynamicznie angażuje klientów i pozwala Ci dotrzeć do nich z treściami, których poszukują.

4. Linki z social media sprowadzają prawdziwy ruch na twoją stronę

Tradycyjne SEO polegające na budowaniu linków zaczęło dla Google oznaczać jedno – dużo spamu w sieci. Portale, które linkowały do strony, nie sprowadzały na nią prawdziwego ruchu. Social media angażuje potencjalnych klientów i sprawia, że sami chcą odwiedzać twoją stronę. Nie czują się do niczego przymuszani; decyzja o tym, czy polubią lub udostępnią witrynę zależy tylko od nich. W ten sposób zdobywasz grono naprawdę zainteresowanych osób i tworzysz bazę klientów.

5. Działania w social media są autentycznym działaniem

Google sprawdza, ilu masz fanów, jak popularne są twoje profile społecznościowe, jak aktywnie się udzielasz i jak często zachodzi interakcja z fanami. Zamiast budowania linków, skup się na aktywnym działaniu w social media, które sprowadzi prawdziwy, „ludzki” ruch na stronę.

6. Google nie cierpi budowania linków

Jeśli w swoich działaniach skupiasz się na budowaniu linków, może zaszkodzić to twojej stronie. Google wciąż aktualizuje wytyczne dotyczące zdobywania linków. Coraz trudniej znaleźć strategię, która w bezpieczny sposób zdobędzie linki dla strony i wysoko ją wypozycjonuje. Aktywność w mediach społecznościowych gwarantuje stronie bezpieczeństwo. Google nie kwestionuje ruchu i linków, które zdobywasz za pośrednictwem social media. W nowej strategii SEO buduj wartościowy kontent i dawaj dodatkową wartość swoim klientom. Dzięki mediom społecznościowym szybko nawiążesz kontakt ze swoją grupą docelową i dotrzesz do potencjalnych klientów.

Social media pomoże Ci w aktywnym pozyskiwaniu zainteresowanych klientów. Pozycja strony w wyszukiwarce odgrywa kluczową rolę w rozwoju twojego biznesu. Dlatego zamiast przestarzałych narzędzi SEO, warto wybrać strategię, która przyniesie Ci szybkie zyski i pozyska wielu lojalnych klientów, a także ochroni Cię przed „atakiem” Google.

Artykuł powstał przy współpracy z http://mercurywebsc.pl agencji specjalizującej się w marketingu internetowym.

żadnych reklam, sama wiedza.

Zarejestruj się na BEZPŁATNY NEWSLETTER i raz w tygodniu otrzymuj najważniejsze wiadmości
ze świata IT, nowych technologii i kryptowalut.

Bez reklam.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *