Transakcje bezgotówkowe są coraz popularniejsze, a w dobie lansowania płatności mobilnych ich liczba będzie stale rosnąć. Niestety sprzedawcy niedostatecznie dbają o ich bezpieczeństwo.
Firma Verizon Communication opracowała raport, w którym pochyliła się nad bezpieczeństwem transakcji bezgotówkowych. Jak się okazało, czterech na pięciu sprzedawców nie stosuje się do standardów bezpieczeństwa opracowanych w trosce o klientów, narażając ich na straty z powodu działania grup cyberprzestępczych.
Przedsiębiorcy muszą stosować się do norm bezpieczeństwa Payment Card Industry Data Security Standard (PCI DSS), jeśli chcą współpracować z organizacjami płatniczymi takimi jak Visa czy MasteCard. Niestety, jak wynika z raportu Verizona, firmy mają tendencję do wdrażania nowych rozwiązań sprzętowych i software’owych tylko w obliczu corocznych kontroli bezpieczeństwa, nie śledząc na bieżąco zmian, jakie zachodzą na rynku.
Opracowując ten raport Verizon przebadał przeszło 5000 sprzedawców, instytucji finansowych czy firm z branży medycznej z 30 krajów świata. Zaledwie 20% ankietowanych przyznało się, że uaktualniało system bezpieczeństwa pomiędzy kolejnymi kontrolami ze strony organizacji płatniczych.
Raport wyraźnie daje do zrozumienia, że przedsiębiorcy w większości przypadków troszczą się o bezpieczeństwo transakcji bezgotówkowych tylko wtedy, gdy są do tego przymuszani. Jak zauważa Verizon, mamy powody do obaw: cyberprzestępcy wykorzystają każdą lukę, by wykraść pieniądze, a opieszałość firm w udoskonalaniu systemów bezpieczeństwa sprowadzająca się do corocznych audytów nie wystarczy, by zapobiec atakom.
Warto przy tej okazji wspomnieć o pewnej zależności: Verizon przyjrzał się przestudiowanym przypadkom wycieku danych na przestrzeni ostatnich dziesięciu lat, okazało się, że wszystkie poszkodowane firmy nie aktualizowały swoich systemów bezpieczeństwa na bieżąco.
Dodaj komentarz