Od kilku miesięcy Amazon testuje nową odsłonę swojej strony internetowej. Niektórzy użytkownicy już teraz mogą sprawdzić, jak będzie prezentować się nowa strona.
Przez długi czas Amazon nie zmieniał swojego wyglądu, nie dostosowywał go do bieżących trendów na rynku. Prędzej czy później firma musiała wziąć się za lifting swojej wizytówki, głównej strony serwisu. Od dziś nowa odsłona strony dostępna jest dla ograniczonej grupy odbiorców w Stanach Zjednoczonych.
Zmiany nie są drastyczne, mimo to prosty lifting sprawił, że strona wygląda znacznie przejrzystej niż do tej pory. Na górze pojawił się ciemny pasek główny z okienkiem wyszukiwania, dodano nowe menu z przedmiotami dedykowanymi dla użytkowników Kindle oraz Kindle Fire. Zwężono również główny obrazek, co pozwoliło zmieścić na stronie więcej treści.
Nie wiadomo, czy jest to ostateczna wersja nowej odsłony serwisu, jak donosi The Verge, na wielu komputerach i systemach operacyjnych w Stanach Zjednoczonych Amazon wciąż prezentuje starą wersję witryny. Możliwe, że firma nie chce zmienić strony od razu dla wszystkich odbiorców w obawie o potencjalne straty. Nawet najmniejsza modyfikacja layoutu może mieć negatywny wpływ na zyski ze sprzedaży promowanych produktów.
Poniżej można zobaczyć, jak nowa witryna prezentuje się na tle starej:
[caption id="attachment_231938" align="aligncenter" width="1024"] Stary Amazon[/caption] [caption id="attachment_231937" align="aligncenter" width="1024"] Nowy Amazon[/caption]Amazon już raz przechodził mały lifting, w 2012 roku. Wtedy trzeba było zmodyfikować witrynę, by lepiej współpracowała z urządzeniami mobilnymi. Zmiany najwyraźniej wyszły firmie na dobre, gdyż dziś aż 50% wszystkich zamówień składanych jest za pośrednictwem tabletów. Czy nowa odsłona strony przyciągnie jeszcze więcej klientów? Ciężko już teraz o tym wyrokować, ale już na pierwszy rzut oka widać, że kilka prostych zmian sprawiło, że serwis wygląda na znacznie bardziej przejrzysty.
Dodaj komentarz