Nie ma o ukrywać, że społeczeństwa wysoko rozwinięte traktują dostęp do Internetu jako jedno z najistotniejszych praw człowieka. Okazuje się, że na udostępnianiu Wi-Fi klientom można zarobić.
Osoby prowadzące sklepy stacjonarne powinny na poważnie zastanowić się nad wdrożeniem w lokalu bezprzewodowego Internetu dostępnego zarówno dla pracowników, jak i klientów. Firma Earthlink we współpracy z IHL oraz AirTifht Network przeprowadziła badania nad wpływem obecności darmowych hotspotów na zarobki amerykańskich właścicieli sklepów. Jak się okazało, klienci są lojalniejsi wobec tych lokali, które zapewniają im dostęp do darmowego, bezprzewodowego Internetu.
Zyski z wdrożenia sieci Wi-Fi są spore. Według raportu sklepy, które wprowadziły darmowy dostępem do Internetu zanotowały wzrost lojalności klientów na poziomie 28%. Warto zauważyć, że już teraz 82% dużych i średnich sklepów jest wyposażona w routery z Wi-Fi, ale tylko 57% z nich chce dzielić się Internetem zarówno z pracownikami jak i klientami.
Społeczeństwo Zachodu zmienia się bardzo dynamiczne, bez smartfona coraz więcej osób nie wyobraża sobie życia tak prywatnego, jak i służbowego. Dlatego, w dobie powszechnej informatyzacji, wielu klientów będzie wybierać te sklepy które zaoferują im darmowy dostęp do sieci. Tyczy się to również samych pracowników, którzy zmuszeni do korzystania w przerwach z planów taryfowych w trakcie przerwy, chętniej będą robili zakupy u konkurencji niż u swojego pracodawcy.
Wielu przedsiębiorców dostrzega ten trend, dlatego aż 34% spośród tych, którzy już teraz mają zainstalowane w lokalach routery Wi-Fi, zarzeka się, że w 2015 roku będzie inwestować w rozwój darmowej sieci Wi-Fi. Większe pokrycie sygnałem i szybsze łącza mogą bezpośrednio przełożyć się na wzrost zysków ze sprzedaży produktów.
Dane pochodzące z raportu, choć odnoszą się do tamtejszego rynku, z pewnością można przełożyć na polską rzeczywistość, branża mobilna ma się u nas świetnie i warto w nią inwestować.
Dodaj komentarz