Korporacja z Mountain View postanowiła na poważnie zająć się przekonywaniem twórców stron i witryn do dostosowywania ich do urządzeń mobilnych. Nie posłuchasz, spadniesz w rankingu.
Od jakiegoś czasu mówiło się o tym, że Google pracuje nad nowymi algorytmami, które będą promowały w wyszukiwarce te witryny, które są dostosowane do ekranów w urządzeniach mobilnych. Jako że coraz więcej użytkowników korzysta z internetu ze smartfonów czy tabletów, Google chce, by otrzymywali oni równie czytelne informacje, co użytkownicy laptopów i komputerów stacjonarnych.
W dobie ogromnej popularności produktów pokroju WordPressa coraz więcej witryn potrafi dostosować się do małych wyświetlaczy, ale wciąż istnieją takie strony, których nie sposób przeglądać np. na smartfonach. Google wyjawił, że w walkę z tymi opornymi użytkownikami zainwestował przeszło 7 miliardów dolarów w minionym roku. Pieniądze te wsparły zarówno deweloperów aplikacji, jak i wydawców publikujących za pośrednictwem Sklepu Play.
Google, oprócz obniżania rankingu nieprzystosowanych stron, planuje także nagradzać te witryny, które ułatwiają dzielenie się swoimi tekstami poprzez aplikacje mobilne. Taki krok pozwoli lepiej zweryfikować popularność witryn – ciekawe treści będą nie tylko częściej odtwarzane na tabletach i smartfonach, ale także częściej będziemy się nimi dzielić.
Aby sprawdzić, czy nasza witryna spełnia wymogi Google, wystarczy wejść pod ten adres, wpisać jej adres i rozpocząć analizę.
Dodaj komentarz