W ramach rozwijania platformy Atlas, Facebook podjął współpracę z Social.com. Partnerstwo ma pomóc firmie zmierzyć się z Google na rynku reklam internetowych.
Po wielu miesiącach przygotowań w końcu udało się Facebookowi uruchomić swoją platformę reklamową bazującą na narzędziu Atlas, które ostatnio zostało wykupione przez właścicieli portalu. Atlas ma być największym rywalem dla reklam zapewnianych przez Google.
Największą zaletą Atlasa będzie możliwość zbudowania profilu klienta na podstawie jego aktywności na Facebooku, dzięki czemu platforma pozwoli jeszcze lepiej dotrzeć do konkretnego klienta, najbardziej zainteresowanego reklamowanym produktem. Strategicznym partnerem we wdrażaniu tych rozwiązań będzie firma Salesforce.
Atlas to narzędzie marketingowe bazujące przede wszystkim na klientach – napisał Erik Johnson, odpowiedzialny za rozwój platformy. To narzędzie, które pozwoli marketingowcom dotrzeć do człowieka o konkretnych zainteresowaniach, niezależnie od urządzenia, z którego korzysta, systemu czy strony internetowej. Dzięki naszemu rozwiązaniu marketingowcy mogą bardzo łatwo wykreować kampanię, która sprawdzi się na wszystkich platformach sprzedażowych, a przy okazji łatwo będzie zmierzyć jej rezultaty. Co więcej, dzięki Atlasowi możliwe będzie przeanalizowanie wpływu kampanii reklamowych na sprzedaż stacjonarną.
Atlas ściśle współpracuje ze światowym gigantem reklamowym, firmą Omnicom, która obsługuje reklamy m.in. Pepsi oraz Intela.
Ale to nie jedyni partnerzy, którzy pomogą Facebookowi zawalczyć z Google. Atlas wspomaga się również wiedzą Marin Software czy Kenshoo, a za kampanie w mediach społecznościowych odpowiadają m.in. SHIFT, Social Moov oraz Social.com od Salesforce.
Scott McCorkle, ExactTarget Marketing Cloud CEO w Salesforce tłumaczy, jak Social.com wspomoże rozwój platformy Facebooka:
Integracja naszych narzędzi z Atlasem umożliwi pełne wykorzystanie możliwości, jakie stoją za reklamą korzystającą z profilowania klientów za pośrednictwem Facebooka. ExactTarget Marketing Cloud od Salesforce jest jednym z podstawowych rozwiązań wykorzystywanych przez Facebooka do profilowania użytkowników.
Salesforce ze swoim social.com wykosił konkurencję na rynku reklam społecznościowych i to ta firma będzie przedstawiana jako rekomendowane rozwiązanie reklamowe dla klientów Facebooka. Umowę podpisano zaledwie tydzień po nawiązaniu przez Salesforce współpracy z Omnicom, co mogło mieć duży wpływ na wybór tej platformy jako partnera strategicznego dla Facebooka.
Dodaj komentarz