Facebook zarabia na Afryce

Kraje afrykańskie wciąż są daleko w tyle jeśli chodzi o informatyzację społeczeństw. Ale nawet mimo to Facebook radzi sobie na tamtejszych rynkach doskonale.

Jak bardzo by nie deprecjonować Facebooka, ciężko zaprzeczyć jego sile przebicia. Według najnowszych raportów już co dziesiąty Afrykańczyk korzysta regularnie z tego najpopularniejszego portalu społecznościowego. Co najciekawsze, spośród 100 milionów użytkowników portalu, aż 80% loguje się z urządzeń mobilnych. Przypomnijmy, że mówimy tu o kontynencie, gdzie Internet nie jest powszechnie dostępny, a dostęp do smartfonów i wszelkiej najnowszej technologii jest bardzo ograniczony.

Warto zauważyć, że w ciągu drugiego kwartału tego roku zarobki z reklam mobilnych wzrosły o przeszło 150%.  Według Nicolia Mendelsohn, wiceprezes Facebooka w rejonie Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki, to niezwykle istotne dane, z czego sprawę powinni zdać sobie przede wszystkim przedsiębiorcy, tak lokalni jak i globalni. Liczba odbiorców nowych technologii, nieprzesiąkniętych nawykami zachodniego konsumenta, stale rośnie. Warto wykorzystać tę wiedzę i otworzyć się na zupełnie nowy, obiecujący rynek.

Badania przeprowadzone w tym roku przez Ericssona również potwierdzają wzrost znaczenia afrykańskiego rynku mobilnego. Według badań firmy, aż 70% mieszkańców Afryki łączy się z Internetem za pośrednictwem telefonów.

Mendelsohn poinformowała, że Facebook zwiększy środki na zbadanie przyzwyczajeń użytkowników ich serwisu w Afryce, a w 2015 roku firma postara się otworzyć na tym kontynencie swoje kolejne biuro. Ma to pomóc dostosować usługi świadczone przez Facebooka do tego specyficznego rynku np. poprzez optymalizację działania serwisu pod kątem szybkości działania Internetu w rejonie.

Nie wiadomo w jak wielkim stopniu Afryka przyczyniła się do wzrostów zarobków zanotowanych przez Facebooka, ale jak zdradza Mendelsohn, region Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki miał 30% w globalnym wzroście. Obecnie z usług Facebooka korzysta 1,5 miliona aktywnym reklamodawców oraz 1,3 miliarda użytkowników.

Źródło

żadnych reklam, sama wiedza.

Zarejestruj się na BEZPŁATNY NEWSLETTER i raz w tygodniu otrzymuj najważniejsze wiadmości
ze świata IT, nowych technologii i kryptowalut.

Bez reklam.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *