Facebook zawalczy o reklamodawców z Google

Najpopularniejszy serwis społecznościowy może wkrótce jeszcze bardziej rozszerzyć swój zasięg. Facebook chce dostarczać reklamy podmiotom zewnętrznym.

Do tej pory reklamy facebookowe mogliśmy oglądać wyłącznie na łamach portalu, jednak firma chce wyjść ze swoją platformą marketingową do producentów aplikacji oraz wydawców stron internetowych. Według najnowszych doniesień, firma przygotowuje się do uruchomienia własnej multiplatformowej sieci reklamowej.

To oznacza, że już wkrótce zobaczymy reklamy z Facebooka tam, gdzie do tej pory królował Google. Z rywalizacji tych dwóch firm skorzystają przede wszystkim wydawcy, którzy do tej pory byli niejako skazani na korzystanie z usług Google, jeśli nie chcieli samodzielnie pozyskiwać reklamodawców.

Facebook przygotowywał się do podjęcia walki z Google od dłuższego czasu, już w lutym minionego roku zakupił od Microsoftu platformę reklamową Atlas, z którą ma zamiar podbić rynki zewnętrzne i dotrzeć do klientów niedostępnych poprzez stosowane do tej pory kanały dystrybucji.

Redaktorzy AdAge zauważają, że ten krok jest dość naturalnym posunięciem firmy i nie ma się co dziwić, że Facebook w końcu chce wyjść ze swoją reklamą do większej liczby użytkowników. Z jednej strony Zuckerberg nie chce zamieniać strumienia użytkowników w potok reklam, gdyż mogłoby to się odbić na popularności portal, z drugiej zaś strony, jeśli firma chce zarobić na reklamach, musi wyjść z nią na zewnątrz. Portal zrobił już zrobili pierwszy krok w tę stronę, dogadując się z agencją Omnicom Media Group, która ma zwiększyć udział platformy Atlas na rynku reklamowym.

Facebook ma w swoich rękach wiele narzędzi, które umożliwią mu walkę z monopolem Google. Oprócz pozyskania Atlasa, firma wykupiła także platformę reklam wideo LiveRail. To świetny pakiet startowy, z którym Zuckerberg może powoli rozpocząć podbój nowej gałęzi rynku. O tym, czy Facebook będzie realnym konkurentem dla DoubleClick i AdSense dowiemy się najprawdopodobniej w ciągu kilku najbliższych miesięcy.

Źródło

żadnych reklam, sama wiedza.

Zarejestruj się na BEZPŁATNY NEWSLETTER i raz w tygodniu otrzymuj najważniejsze wiadmości
ze świata IT, nowych technologii i kryptowalut.

Bez reklam.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *