Fortinet przeanalizuje zachowanie klientów branży handlowej

FortiGate, FortiWiFi oraz FortiPresence pozwolą usprawnić zarządzanie siecią i lepiej zrozumieć zachowania klientów, co może przełożyć się na zwiększenie zysków.

Fortinet zaprezentował sześć nowych produktów powstałych z myślą o przedsiębiorstwach o rozproszonej, wielooddziałowej strukturze. Produkty Connect and Secure chronią przed zagrożeniami z sieci oraz udostępniają narzędzia, dzięki którym placówki handlowe mogą analizować zachowanie klientów, by skuteczniej zabuiegać o ich uwagę.

Właściciele sklepów detalicznych muszą dziś stawić czoła przede wszystkim sprzedawcom internetowym, to oni w głównej mierze odbierają im klientów. Platforma analityczna FortiPresence wykorzystuje sklepowe sieci Wi-Fi i LAN do stworzenia zaawansowanej mapy zachowań odwiedzających. Urządzenie FortiGate odczytuje adres MAC z każdego włączonego smartfona, który znajdzie się w zasięgu sieci, a następnie buduje mapę, na której zaznacza położenie posiadaczy telefonów na terenie sklepu. Dzięki temu zarządzający sklepami czy supermarketami mogą się dowiedzieć, gdzie klienci najczęściej kierują swe kroki.

Platforma pomaga dostosować ofertę do oczekiwań klienta w ten sposób, aby nie oglądał produktów, które później kupi w Internecie, lecz dokonał zakupu na miejscu. FortiPresence umożliwia sklepom zrozumienie zachowania odwiedzających oraz zoptymalizowanie godzin otwarcia, poziomu zatrudnienia, wyposażenia czy rozkładu placówki. Jak zapewniają przedstawiciele firmy, umożliwia to wypracowanie lepszego wskaźnika utrzymania klientów oraz wyników sprzedaży. Łatwość segmentacji sieci ułatwia także wdrożenie nowych rozwiązań technologicznych takich jak podpis elektroniczny, bezprzewodowe terminale POS czy systemy kioskowe.

Z drugiej strony firma chce zadbać o bezpieczeństwo przedsiębiorstw działających na rynku handlu detalicznego. Jak zauważa, często nawet najmniejsze z nich borykają się z problemami z zarządzaniem dużą liczbą różnorodnych, często przestarzałych sieciowych urządzeń zabezpieczających i dostępowych. W efekcie sklep musi zmagać się z problemami z wydajnością i wąskimi gardłami utrudniającymi korzystanie z sieci. Co więcej, wiele urządzeń używanych przez placówki handlowe nie jest odpowiednio chronionych przed niepowołanym dostępem, co zwiększa ryzyko m.in. ataków wymierzonych w sieć bezprzewodową. Fortinet przekonuje, że nowe urządzenia z serii FortiGate oraz FortiWiFi mogą rozwiązać i ten problem.

Jeśli chodzi o techniczną stronę urządzeń, to w FortiGate oraz FortiWiFi-60D-3G4G-VZW znajdziemy modem Verizon Wireless 4G LTE, który można wykorzystać jako zapasowe łącze WAN na potrzeby przełączania awaryjnego lub jako podstawowe łącze umożliwiające szybkie otwieranie nowych sklepów. W urządzeniu FortiGate-94D-POE znajdziemy 48 portów Ethernet (w tym 24 z funkcją Power over Ethernet), które eliminują potrzebę stosowania autonomicznych przełączników, a także upraszczają wdrażanie bezprzewodowych punktów dostępowych i telefonów VoIP.

Informacje o dostępności nowych urządzeń z serii FortiGate oraz FortiWiFi z platformą FortiPresence można uzyskać od partnerów firmy, ich listę znajdziemy pod tym linkiem.

 

żadnych reklam, sama wiedza.

Zarejestruj się na BEZPŁATNY NEWSLETTER i raz w tygodniu otrzymuj najważniejsze wiadmości
ze świata IT, nowych technologii i kryptowalut.

Bez reklam.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *