Facebook zaoferował 120 milionów dolarów za przejęcie popularnego serwisu Foursquare, umożliwiającego „checkinowanie” (meldowanie się) w dowolnym miejscu z wykorzystaniem geo-lokalizacji i zostanie jego szeryfem. Dennis Crowley chciał jednak 30 milionów więcej i umowa nie doszła do skutku.
Zamiast tego, Crowley zaakceptował 20-milionową inwestycję w swój serwis od firmy venture capital, Andreessen Horowitz (ustalającą wartość firmy na $95 milionów), a sam Facebook zdecydował się kupić za „marne” 10 milionów konkurenta Foursquare, Hot Potato.
Pan Zuckerberg zapewne zamknie Hot Potato, a funkcjonalność serwisu wdroży w samym Facebooku. W przypadku gdyby nabył Foursquare, lidera rynku w swojej dziedzinie, taka opcja byłaby trudniejsza do zaakceptowania przez użytkowników. Ciekawe czy oznaczanie się za pomocą Facebooka w szybkim czasie stanie się tak popularne jak przy użyciu Foursquare i czy gigant zagrozi o wiele mniejszemu startupowi w dalszym podboju rynków mobilnych.
Dodaj komentarz