Google wchodzi w big data

Jeden z największych graczy na rynku internetowym, Google, chce wykorzystać swoje zasoby i wiedzę do stworzenia własnej usługi big data.

Google Cloud Bigtable ma bazować na rozwiązaniach, które Google wypracowało przez lata istnienia na rynku internetowym – zauważył Tom Kershaw, który zarządza w firmie produktami chmurowymi. Bigtable już teraz napędza takie usługi jak Google Search, Gmail czy Google Analytics.

Docelowo zakłada się, że narzędzie będzie wykorzystywane do przechowywania oraz analizowania danych przepływających pomiędzy urządzeniami Internetu Rzeczy. Firmy z sektora finansowego mogłyby za jego pomocą przetwarzać petabajty danych transakcyjnych, analizować ryzyko oraz trendy na rynku. Branża telekomunikacyjna, reklamowa, energetyczna czy biomedyczna, wszystkie one z pewnością skorzystałyby z analizy big data od Google.

Cloud Bigtable korzysta z bazy danych NoSQL, a użytkownicy mogą łączyć się z bazą za pośrednictwem API dla Apache HBase, opartej o rozwiązania opensourcowe.

Jak zauważa Google, dostęp do Cloud Bigtable przez komendy HBase umożliwi użytkownikom korzystanie z już istniejącego oprogramowania Hadoop. Narzędzie może także współpracować z innymi usługami Google, takimi jak Google BigQuery czy Google Cloud Dataflow. Google będzie odpowiadało za całościową kontrolę serwisu – od tworzenia backupów, aż po szyfrowanie połączeń. W miarę rozrastania się baz danych Google automatycznie będzie dostosowywać pojemność usługi do wymagań klienta.

Cena Google Cloud Bigtable będzie uzależniona od liczby przetwarzanych danych i zużycia pamięci procesorów. W tej chwili serwis funkcjonuje w wersji beta, użytkownicy mogą za darmo skorzystać z jego próbnej wersji.

Źródło

żadnych reklam, sama wiedza.

Zarejestruj się na BEZPŁATNY NEWSLETTER i raz w tygodniu otrzymuj najważniejsze wiadmości
ze świata IT, nowych technologii i kryptowalut.

Bez reklam.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *