Podczas tegorocznego AdWords Performance Summit firma Google zaprezentowała swoje plany na rozwój rynku reklamowego. Wyszukiwarkowy gigant stawia na reklamy mobilne.
Jednym z najskuteczniejszych narzędzi do promocji własnego biznesu w sieci jest korzystanie z narzędzi reklamowych, jakie oferuje Google. Firma odpowiadając na zapotrzebowanie użytkowników skupi się w najbliższym czasie przede wszystkim na rozwoju usług mobilnych.
Google daje przedsiębiorcom jasny sygnał, że w ciągu kilku kolejnych lat rola urządzeń mobilnych wzrośnie o tego stopnia, że o klienta będziemy walczyli przede wszystkim za pośrednictwem smartfonów i tabletów. W związku z tym w najbliższych miesiącach możemy spodziewać się zmian w usługach takich jak AdWords, które lepiej przystosują je do pracy na małych ekranach.
Skupienie się na branży mobile ma swoje podstawy w ostatnich analizach, które wykazały, że w przypadku 10 najważniejszych rynków (takich jak Stany Zjednoczone czy Japonia), liczba wyszukiwani mobilnych przekracza liczbę wyszukiwani za pośrednictwem komputerów stacjonarnych. Przewiduje się, że trend ten będzie się nasilał w najbliższej przyszłości.
W związku z tym wprowadzone zostaną nowe usługi takie jak Automobile Ads. Będą to reklamy skierowane do użytkowników mobilnych, którzy interesują się branżą motoryzacyjną. Pomiędzy wyszukiwanymi obrazkami dodane zostaną treści reklamowe, które lepiej będą komponować się z elementami wyszukiwarki Google, niż standardowa reklama tekstowa.
To tylko jeden przykład na to, jak w najbliższym czasie zmieni się podejście Google do rynku reklamowego. Firma chce, by wszystkie oferowane przez nią usługi znacznie lepiej współpracowały z ekranami dotykowymi. Po raz kolejny Google daje znać swoim partnerom, że czas przestawić się na urządzenia mobilne; w ostatnich tygodniach firma zapowiedziała, że strony nieprzystosowane do wyświetlania na smartfonach i tabletach spadną w wynikach wyszukiwania.
Dodaj komentarz