Inbox – Gmail w wersji Biznes

Google niespodziewanie wypuściło wczoraj do sieci nową usługę, Inbox. Jest to ulepszony Gmail, który może sprawdzić się w rękach przedsiębiorców.

Nowa usługa dostępna jest na razie wyłącznie dla osób z zaproszeniem, ale już teraz widać, że nie przejdzie bez echa i kiedy tylko trafi do powszechnego użytku, zainteresują się nią miliony użytkownikow.

Inbox to połączenie tradycyjnej skrzynki mailowej i planera, który ściśle pracuje ze skrzynką gmailową. Do logowania używamy konta i hasła Google, a wszystkie maile, które zgromadziliśmy na Gmailu, dostępne są również w Inboksie.

Google zauważył, że dziś maile służą już nie tylko do doraźnej komunikacji, coraz częściej korzystamy z nich jako z menadżera zadań czy przechowalni najróżniejszych informacji. Gmail nie radził sobie z katalogowaniem tych danych, dlatego trzeba było inaczej zorganizować sposób, w jaki na skrzynce przechowywane i prezentowane są wiadomości.

Maile o najwyższym priorytecie możemy przypinać na szczycie listy wiadomości, by o nich nie zapomnieć, a te, na które planujemy odpowiedzieć w przyszłości, możemy „uśpić”. Znikną ze skrzynki i pojawią się na niej ponownie w wyznaczonym czasie.

Google dopracował także system grupowania maili, byśmy mieli większą kontrolę nad tym, co i jak się nam wyświetla. Zmienił się również sam sposób prezentowania wiadomości, od teraz oprócz nagłówka widzimy również najistotniejsze informacje zawarte w treści listu: numer telefonu przesłany przez znajomego, zdjęcia, potwierdzenia rezerwacji a nawet linki do Google Maps. A jeśli szef wysyła do nas w mailu plan pracy, gdy go zrealizujemy, będziemy mogli oznaczyć list jako „wykonany”.

Z zalet Inboksa można korzystać zarówno na komputerze stacjonarnym jak i w aplikacjach na iOS-a i Androida – pod warunkiem, że otrzymaliśmy zaproszenie do usługi. Na pierwszy rzut oka nowa skrzynka mailowa od Google wygląda świetnie, zobaczymy, jak sprawdza się w praktyce.

Na razie usługa jest w fazie testów, ale już teraz widać, że Google znalazł doskonały sposób na opracowanie klienta pocztowego, który świetnie wpisuje się w trendy dominujące na rynku technologicznym.

 

żadnych reklam, sama wiedza.

Zarejestruj się na BEZPŁATNY NEWSLETTER i raz w tygodniu otrzymuj najważniejsze wiadmości
ze świata IT, nowych technologii i kryptowalut.

Bez reklam.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *