Internet Zabawek

Firma Mattel planuje wdrożyć do swoich zabawek zdobycze nowoczesnej technologii. Nowe linie lalek Barbie będą łączyć się z siecią, tworząc własny Internet Rzeczy.

Jedną z flagowych zabawek firmy Mattel, która od lat święci triumfy, jest lalka Barbie. Prawdopodobnie nigdy nie pojawiłaby się ona na łamach portali technologicznych, gdyby nie fakt, że już wkrótce będzie ona częścią Internetu Rzeczy. Mattel planuje wypuścić serię Hello Barbie, lalki które będą rozmawiały z dziećmi i odpowiadały na ich pytania. Gdzie tu miejsce dla IoT?

Lalka dzięki sparowaniu z internetem będzie wysyłała zapytania dzieci na zdalny serwer, szukając odpowiedzi w serwisie chmurowym stworzonym specjalnie z myślą o tej linii zabawek. W miarę upływu czasu lalki będą uczyć się, a ich zasób wiedzy zwiększać się. Dzięki współpracy wszystkich posiadaczy tej zabawki, Hello Barbie będzie nieustannie się rozwijać.

Za rozwój tej technologii odpowie firma ToyTalk, która specjalizuje się w tworzeniu aplikacji na iPada, a w jej skład wchodzi m.in. Oren Jacob, były pracownik Pixara. To ta firma stworzy system rozpoznawania i syntezowania mowy, oni też wstępnie ustalą zasób wiedzy zabawek.

Opcje dialogowe będą skonfigurowane tak, by lalki mówiły to, co dzieci najbardziej chcą usłyszeć, można również spodziewać się, że w konwersacje zostaną wplecione treści marketingowe, zachęcające do zakupu innych zabawek z serii. Dzięki połączeniu z internetem i przesyłaniu nieznanych zapytań do twórców aplikacji, nawet po wypuszczeniu lalki na rynek możliwe stanie się implementowanie nowych linii dialogowych.

Na początek zaprogramujemy lalki tak, jak wydaje nam się, że powinny rozmawiać, a później zobaczymy, z jakim odzewem spotkają się nasze skrypty. Następnie będziemy je zmieniać, dialogi zaczną ewoluować tak, by jak najlepiej odpowiadać oczekiwaniom konkretnych posiadaczy zabawek – powiedział Jacob w rozmowie z Fast Company.

Aby rodzice nie martwili się o bezpieczeństwo dzieci, Mattel stworzył lalkę tak, by przechwytywała dźwięk wyłącznie wtedy, gdy dziecko naciśnie specjalny przycisk. Tak czy inaczej warto poważnie zastanowić się, czy tego rodzaju zabawki są dobrym prezentem dla dzieci. Inteligentne lalki są doskonałym kanałem marketingowym, którym firma może reklamować się wprost z bezpośrednim konsumentem. Analizując wypowiedzi dziecka, Mattel będzie wiedział, który produkt najbardziej je zainteresuje. A konsekwencje finansowe spadną oczywiście na rodziców.

Źródło

żadnych reklam, sama wiedza.

Zarejestruj się na BEZPŁATNY NEWSLETTER i raz w tygodniu otrzymuj najważniejsze wiadmości
ze świata IT, nowych technologii i kryptowalut.

Bez reklam.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *