Czy audytowi podlega tylko przedsiębiorstwo? Okazuje się, że nie tylko. Taki proces dotyczy także stron internetowych.
Audyt strony internetowej – po co i dla kogo?
Audyt strony internetowej jest niczym innym jak raportem opracowanym na podstawie jej dokładnej analizy technicznej oraz zawartości merytorycznej. Celem jego jest dostarczenie informacji na temat mocnych i słabych punktów witryny i wskazanie, jakie obszary nadają się do optymalizacji. Przeprowadzenie takiego audytu jest ważne dla firm planujących rozpoczęcie działań związanych z pozycjonowaniem strony – dzięki temu wiedzą, jakie działania muszą podjąć, aby www była przyjazna dla wyszukiwarki Google.
Przeprowadzaniem audytów strony internetowej pod kątem pozycjonowanie zajmują się profesjonalne agencje marketingowe – specjaliści od SEO, którzy na bieżąco śledzą wytyczne Google w zakresie pozycjonowania i doskonale wiedzą jakie podjąć działania, aby strona była lepiej widoczna w wyszukiwarkach.
Audyt w firmie – po co i przez kogo?
Audyt jest niezależną oceną danego systemu, organizacji czy projektu. W trakcie audytu podmiot badany jest na zgodność z określonymi procedurami, założeniami czy obowiązującym prawem.
Obecnie, w dobie popularyzacji norm ISO, powszechne jest przeprowadzanie audytów ISO. Firma, która wdrożyła u siebie system ISO 9001, ISO 14001, ISO 27001 lub jakiś inny, zgodnie z obowiązującymi procedurami zobowiązana jest do przeprowadzania kontrolnych audytów wewnętrznych. Czyli jej praca z utrzymaniem tego systemu nie kończy się na wdrożeniu systemu i otrzymaniu certyfikatu, ale na rzeczywistym działaniu zgodnie z jego wymogami. I właśnie to czy firma przestrzega zasad na przykład ISO 9001 jest sprawdzane raz w roku – w czasie wspomnianego audytu kontrolnego. Taki audyt przeprowadza audytor wewnętrzny, czyli osoba z firmy, która posiada do tego odpowiednie przygotowanie albo audytor zewnętrzny, czyli osoba z zewnętrznej firmy konsultingowej.
Materiał sponsorowany
Dodaj komentarz