Pracownicy działów marketingu prześcigają się w pomysłach na zajmujące kampanie reklamowe. Jednak często zapominamy o tym, że żadna kampania nie będzie udana i owocna, jeśli dana firma nie będzie posiadać silnego i stabilnego wizerunku swojej marki.
Doskonałym pierwszym krokiem dla każdej początkującej firmy, jest solidne i rzetelne podejście do prac projektowych, głównie do takiego zadania jak projektowanie logo. Dzięki dobremu projektowi logotypu uda Ci się wykreować silny i niepowtarzalny brand, który często stanowi klucz do sukcesu dla całego projektu.
Dlaczego projektowanie logo nie jest doceniane?
Niestety, wciąż duża liczba osób ignoruje ten ważny element, jakim jest logo firmy. Początkujący przedsiębiorcy nie zdają sobie sprawy z tego, że posiadając interesujące i rozpoznawalne logo oszczędzą bardzo dużo pieniędzy na późniejszych kampaniach reklamowych. Dlatego warto zadbać, aby nasz projekt logo wykonał grafik (lub też studio graficzne) z doświadczeniem w podobnych pracach projektowych. Ważna jest umiejętność uchwycenia całego przekazu w jednym, czytelnym symbolu. Nie każdy grafik posiada takie umiejętności (sama zdolność obsługi Photoshopa to za mało) i przede wszystkim taki poziom wyobraźni.
Obraz wyraża więcej, niż tysiąc słów
Każda grafika jest w stanie wyrazić znacznie więcej, niż jakikolwiek przekaz słowny. Takie właśnie powinno być Twoje logo. Czytelne, symboliczne, pobudzające wyobraźnię oraz budzące niepowtarzalne emocje. Jeśli posiadasz już takie logo powinieneś zacząć tworzyć w oparciu o nie resztę identyfikacji wizualnej. Cała identyfikacja wizualna to nic innego, jak rozszerzenie komunikatu wychodzącego od logo na każdy element Twojej firmy. Dzięki spójnej identyfikacji wizualnej z łatwością opracujesz takie elementy jak wizytówki, ulotki, katalogi reklamowe, papier firmowy, roll-up'y, stoiska wystawowe czy wiele innych niezbędnych w funkcjonowaniu firmy elementów. Pamiętaj, że spójna identyfikacja wizualna to po prostu sposób na obecność w świadomości klientów, nie dawaj o sobie zapomnieć.
Postaw na oryginalność
Gdy będziesz szukać pomysłów i inspiracji dla swojego logotypu - nie idź prostą ścieżką kopiowania cudzych pomysłów. Postaw na oryginalność i samodzielnie wymyśl znak, który będzie odpowiedni dla Twojej firmy. W końcu nikt nie zna lepiej Twojego biznesu, niż Ty sam.
Dodaj komentarz