Jak sprzedawać przez kanał mobile?

Badania przeprowadzone przez mGenerator dobitnie pokazują, jak wiele znaczy technologia mobile dla sklepów internetowych. Ruch generowany na stronach przez urządzenia mobilne wzrósł o ponad 60%, a dochody w handlu internetowym generowane przez mobile, podwyższyły się o ponad 100% w skali roku. Firmy powinny baczenie obserwować i poważnie zastanowić się nad właściwym wykorzystaniem kanału mobile, który zaczyna odgrywać ważną rolę w ecommerce.

Pod jakie urządzenia należy optymalizować strony mobilne i aplikacje?

Decydując się na aplikację mobilną, należy wziąć pod uwagę trzy najpopularniejsze systemy operacyjne: Android, iOS i Windows Phone. Trzeba zadbać o potrzeby użytkowników tych platform, a zwłaszcza o osoby korzystające z pierwszego wymienionego systemu. Według raportów, to właśnie Android posiada największe zapotrzebowanie, więc aplikacje powinny być przygotowywane szczególnie pod niego. Inaczej wygląda kwestia stron mobilnych. Koszty stworzenia i optymalizowania strony są dużo tańsze niż w przypadku aplikacji, dlatego przede wszystkim należy zadbać o prawidłowe jej wyświetlanie na jak największej ilości przeglądarek oraz przyjazny UX. W ten sposób można dotrzeć do wielu klientów i zaproponować im przejrzyście swoją ofertę.

Co jest ważne przy projektowaniu strony mobilnej i aplikacji?

Specjaliści zgodnie wskazują, że najważniejszą cechą strony mobilnej powinna być jej użyteczność. Klient powinien szybko odnajdywać potrzebne informacje i przyciski nawigacyjne, które usprawnią dokonywanie transakcji. Warto pamiętać o tym, aby przygotowana strona nie ładowała się zbyt długo. Można o to zadbać poprzez mniejszą ilość grafik i nieustanne optymalizowanie witryny. Na takie same kwestie należy zwrócić uwagę, projektując aplikację mobilną. Jej wymagania techniczne nie powinny być zbyt wygórowane, ponieważ słabsze smartfony mogą mieć problem z odczytaniem szukanych informacji. Przede wszystkim konsument powinien mieć dostęp do jak największej liczby funkcji znajdujących się na stronie internetowej. Tylko w przypadku, gdy klient będzie mógł mieć dostęp do wszystkich czynności, można mówić o sukcesie aplikacji i strony mobilnej. Warto wspomóc się także zasadami WCAG (Web Content Accessibility Guidelines)

Wykorzystaj siłę kuponów

Jak najskuteczniej zachęcić ludzi do zapoznania się z ofertą? Proponując im liczne zniżki i kupony rabatowe. Konsumenci chętniej odwiedzają te sklepy, które dają im dodatkowe profity z tytułu zakupów pod postacią zachowanych oszczędności. Strona mobilna i aplikacja powinna dawać możliwość skorzystania z tych uciech, aby transakcje poprzez kanał mobile mogły być jeszcze chętniej wykorzystywane. Sklepy posiadające kody rabatowe i promocje, tak jak na tej stronie.

żadnych reklam, sama wiedza.

Zarejestruj się na BEZPŁATNY NEWSLETTER i raz w tygodniu otrzymuj najważniejsze wiadmości
ze świata IT, nowych technologii i kryptowalut.

Bez reklam.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *