Przejrzystość i klarowność informacji w sklepie internetowym bywa bardzo często lekceważonym czynnikiem, a ma kluczowe znaczenie przy podejmowaniu decyzji zakupowych.
Z tego właśnie powodu postanowiłem podzielić się swoimi doświadczeniami z przeprowadzonego ostatnio redesignu strony kategorii programów ESET w sklepie omegasoft.pl.
Jasny komunikat o zawartości strony (1) Osoby odwiedzające stronę sklepu mogą na nią trafić z zupełnie różnych źródeł, dlatego tak ważne jest, aby nie mieli wątpliwości co do treści na niej prezentowanych. W przypadku sklepu internetowego jest to szczególnie ważne, ponieważ chwila zawahania klienta może spowodować zamknięcie przez niego strony i dokonanie zakupu u konkurencji. Aby uniknąć takiej sytuacji, na naszej stronie postanowiliśmy umieścić duży nagłówek wyświetlany na kontrastowym, niebieskim tle. Napis z nazwą producenta oprogramowania wspiera dodatkowa informacja graficzna, powiązana z jego identyfikacją wizualną. Ważną role odgrywają również pudełka z programami, o czym kilka słów niżej.
Ciekawy, ale nie narzucający się opis (2) Bardziej wnikliwi lub słabiej poinformowani klienci mogą poszukiwać na stronie praktycznych informacji dotyczących produktów dostępnych w danej kategorii. Dlatego też warto w widocznym miejscu umieścić dobrze napisany i interesujący opis. Taki tekst, oprócz funkcji informacyjnej, będzie również ważnym elementem optymalizacji strony pod kątem SEO. Trzeba jednak pamiętać, żeby opis nie zajmował zbyt dużo miejsca i nie odciągał uwagi od produktów – w tym celu wystarczy ukryć część opisu pod odpowiednim przyciskiem.
Graficzne przedstawienie zawartości (3) Warto też pamiętać, żeby zawsze tam gdzie to możliwe, wzmacniać przekaz tekstowy za pomocą sugestywnych i dobrze widocznych grafik. Zdjęcia lub ikony prezentujące asortyment danej kategorii utwierdza potencjalnego klienta w przekonaniu, że znalazł się w dobrym miejscu i może spokojnie kontynuować zakupy.
Wezwanie do działania (4) Wyraźne wezwanie do działania znacznie skraca czas potrzebny potencjalnemu klientowi na wykonanie oczekiwanej czynności. W tej roli najlepiej sprawdzają się dobrze widoczne i odpowiednio duże przyciski, które powinny być otoczone najważniejszymi danymi o produkcie. Wskazane jest też, aby treść przycisku zawierała konkretną informację.
Wskazanie różnić między poszczególnymi produktami/grupami produktów (5) Jeśli jest taka możliwość, warto już na początku ułatwić klientowi wybór, prezentując w prosty i czytelny sposób różnice pomiędzy poszczególnymi produktami lub grupami produktów dostępnych w kategorii. Takie rozwiązanie pomaga i przyspiesza podjęcie decyzji.
Przejrzyste i praktyczne filtry (6) Często zdarza się, że w ramach jednej kategorii znajduje się wiele produktów, różniących się między sobą szczegółową specyfikacją. W takiej sytuacji warto pomyśleć o możliwości ich filtrowania. Przedzieranie się przez kilkadziesiąt, a nawet kilkaset pozycji, może być bardzo zniechęcające. Prosty filtr z powodzeniem rozwiązuje ten problem i ułatwia odnalezienie poszukiwanego produktu.
Dodaj komentarz