Mariaż Microsoftu z Samsungiem

Microsoft planuje ekspansję na rynku Androidowym nie tylko podkupując CyanogenModa, ale również poprzez promocję swoich aplikacji mobilnych. W tym celu podejmie współpracę z Samsungiem.

Jakiś czas temu informowaliśmy o tym, ze Samsung planuje zrewidować swoją nakładkę graficzną dla Androida, TouchWiz. Jak się okazuje, zmiany nie dotyczą tylko i wyłącznie pozbycia się własnych, ułomnych aplikacji, Samsung chce także zastąpić swoje usługi tymi, które oferuje Microsoft.

Pierwsza odsłona odchudzonego TouchWiza ma zostać zaprezentowana podczas premiery smartfonów Galaxy S6 oraz Galaxy S6 Edge, którą Samsung przewidział na 1 Marca. Czasu jest niewiele, dlatego w pierwszych miesiącach funkcjonowania nowej nakładki graficznej możemy spodziewać się raczej kosmetycznych poprawek.

Jedną z nich ma być darmowa subskrypcja dla użytkowników serii S6 pakietu Office 365, w którego skład wchodzą aplikacje OneNote, OneDrive, Skype oraz Office. Umowa ta przysłuży się oczywiście obu stronom: Samsung będzie miał dobrą kartę przetargową, którą przyciągnie klientów, a Microsoft otrzyma szansę na zainteresowani użytkowników swoim pakietem biurowym.

Na razie są to jednak wyłącznie spekulacje, które roztacza portal SamMag. Uproszczenie TouchWiza zostało potwierdzone przez Samsunga, jednak firma nie mówiła nic o tym, że usunięte aplikacje ustąpią innym, oferującym szersze spektrum możliwości.

O tym, czy porozumienie między Microsoftem a Samsungiem rzeczywiście dojdzie do skutku, dowiemy się już wkrótce, za dwa tygodnie.

Źródło

żadnych reklam, sama wiedza.

Zarejestruj się na BEZPŁATNY NEWSLETTER i raz w tygodniu otrzymuj najważniejsze wiadmości
ze świata IT, nowych technologii i kryptowalut.

Bez reklam.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *