Analiza skuteczności przekazu jest jednym z podstawowych narzędzi do planowania kampanii marketingowych. Twitter pozwoli przeprowadzić ją na smartfonie.
W oficjalnej aplikacji mobilnej Twittera pojawiło się nowe narzędzie, które umożliwi przeanalizowanie skuteczności kampanii reklamowej. Na razie dostęp do niego jest ograniczony, nie wiadomo też, kiedy z tej funkcji skorzystają wszyscy użytkownicy portalu.
Dzięki nowej funkcji pod tweetami pojawi się przycisk “View Analytics Details”, wystarczy na niego kliknąć, by przenieść się do zakładki ze statystyką: aplikacja poinformuje m.in. o procentowym zasięgu wpisu, liczbie jego wyświetleń oraz zaangażowaniu obserwujących. Chociaż na urządzeniach mobilnych jest to funkcja zupełnie nowa, już wcześniej Twitter udostępnił wszystkim tweetującym narzędzie Analytics. Wprowadzenie podglądu dla smartfonów i tabletów ma ułatwić przeprowadzanie bieżącej analizy skuteczności wpisów bez konieczności logowania się do serwisu za pośrednictwem przeglądarki internetowej na komputerze.
Rachael Horwitz z Twittera powiedział, że obecnie narzędzie jest w fazie testów, dostępne jest za pośrednictwem programu Experiments dla ograniczonego grona odbiorców. Oznacza to, że firma nie podjęła jeszcze ostatecznej decyzji o wprowadzeniu mobilnej analizy do powszechnego użytku.
Jeśli pierwsze testy wypadną pomyślnie, za kilka tygodni wszyscy mogą otrzymać dostęp do mobilnej wersji Analytics, Experiments wypromował już kilka projektów, m.in. kontrowersyjną funkcję pokazującą tweety osób, których nie obserwujemy.
Nie pozostaje nam nic innego niż trzymać kciuki za to, by ten projekt wszedł w życie. Dostęp do statystyk za pośrednictwem smartfona na pewno ułatwi pracę wielu osobom.
Dodaj komentarz