Targetowanie przekazu reklamowego to jedna z najpopularniejszych metod zwiększania przychodów firmy. Są jednak tacy, którzy wciąż stronią od tego narzędzia.
Właściciele platformy marketingowej Marin Software postanowili sporządzić raport na temat rynku reklamy spersonalizowanej, która umożliwia dotarcie do konkretnych klientów, najbardziej zainteresowanych produktami oferowanymi przez przedsiębiorców. Chociaż aż 88% respondentów korzysta z reklam targetowanych, a blisko połowa planuje w przyszłym roku zwiększyć budżet na tę formę promocji, wciąż sporo osób ma wątpliwości co do sposobu działania algorytmów odpowiedzialnych za dotarcie do klienta.
Co trzeci ankietowany poinformował, że nie jest przekonany, czy zamawiane reklamy były wyświetlane, oraz czy ktoś nie wymuszał kliknięć. Blisko połowa przedsiębiorców przyznała również, że mają problemy z mierzeniem skuteczności takich reklam, a co czwarty stwierdził, że rezultaty kampanii nie pokrywają się z jego oczekiwaniami. Co dziesiąty ankietowany nie był pewny, czy ten rodzaj reklam nie będzie miał negatywnego wpływu na wizerunek marki, jeśli będą wyświetlane na nieodpowiednich stronach.
To właśnie przez te wszystkie wątpliwości nakład na reklamy targetowane jest tak mały. Według badań Marin Software, firmy przeznaczają na niego mniej niż 10% budżetu reklamowego.
Ankieta dała również odpowiedź na to, które kampanie promocyjne są najbardziej cenione przez przedsiębiorców i na które najchętniej przeznaczają swój budżet. Zgodnie z oczekiwaniami, na szczycie listy jest reklama wizualna, którą poleciłoby 81% spośród przebadanych firm. Tuż za nią uplasowała się reklama w przeglądarkach, z której korzysta 77% ankietowanych. Na trzeciej pozycji, daleko poza główną stawką, uplasowały się media społecznościowe, z których korzysta 48% przedsiębiorców.
Nie zaskakuje również najczęściej wybierana platforma reklamowa: 89% badanych uznało, że Google najlepiej zadba o wyświetlanie ich reklam, dlatego swoje pieniądze inwestują w sieci Google Display Network, która trafia do największej liczby odbiorców.
Pełny raport można pobrać pod tym adresem, po zarejestrowaniu się do serwisu.
Dodaj komentarz