Projektowanie aplikacji dla Windows Phone zajmuje najwięcej czasu

Z badań przeprowadzonych wśród deweloperów aplikacji mobilnych wynika, że proces projektowania programów jest najbardziej czasochłonny na Windows Phone.

Specjaliści z EvansData przebadali 464 twórców aplikacji mobilnych, by przekonać się, ile czasu spędzają na projektowaniu, kodowaniu, testowaniu i łataniu swoich programów. Okazało się, że osoby wydające na Windows Phone najwięcej uwagi skupiają na projektowanie aplikacji, spędzają nad tym 30,2% swojego czasu. Deweloperom iOS-a i Androida zajmuje to odpowiednio 21,3% oraz 19,1% czasu przeznaczonego na wdrożenie i wsparcie aplikacji.

Praca włożona w dobre przemyślenie programu bezpośrednio przekłada się na jego stabilność – aplikacje pod Windows Phone sprawiają mniej problemów, przez co praca nad łataniem błędów zajmuje znacznie mniej czasu niż w przypadku pisania oprogramowania dla konkurencyjnych systemów.

EvansData

Z danych zebranych przez EvansData można wywnioskować, że Windows Phone jest dość wdzięczną platformą dla deweloperów. Mogą oni skupić się przede wszystkim nad procesami kreatywnymi, zamiast na łataniu dziur i błędów w swoim oprogramowaniu. To tu można doszukiwać się przyczyn gwałtownego wzrostu liczby aplikacji w Windows Phone Store. Gdyby jeszcze udało się przekonać użytkowników do korzystania z tego systemu, mógłby on w pełni konkurować z dwoma monopolistami na rynku.

Źródło

żadnych reklam, sama wiedza.

Zarejestruj się na BEZPŁATNY NEWSLETTER i raz w tygodniu otrzymuj najważniejsze wiadmości
ze świata IT, nowych technologii i kryptowalut.

Bez reklam.

3 odpowiedzi na „Projektowanie aplikacji dla Windows Phone zajmuje najwięcej czasu”
  1. Awatar mazdac
    mazdac

    Jak może być dwóch monopolistów?
    “Monopol (z grec. monos – jeden i poleo – sprzedaję) – struktura rynkowa charakteryzująca się: występowaniem na rynku tylko jednego dostawcy lub producenta danego towaru/usługi, który kontroluje podaż i ceny, oraz wielu odbiorców;”
    To raczej duopol.
    “Mogą oni skupić się przede wszystkim nad procesami kreatywnymi, zamiast na łataniu dziur i błędów w swoim oprogramowaniu. ”
    Oczywiśćie liczba dostępnych konfiguracji (urządzeń) nie ma wpływu na liczbę błędów :] Poza tym wydaje mi się (z perspektywy programisty), że na Androida masz od groma frameworków, dlatego nie trzeba praktycznie nic robić od postaw.

    1. Awatar Emil Borzechowski
      Emil Borzechowski

      Niech więc będzie duopol, choć z niewiadomych względów kojarzy mi się to z wytwórcą wędlin. 😉 z fragmentacją Androida to już niewiele da się zrobić, deweloperzy WP są w bardziej komfortowej sytuacji. Przynajmniej na razie.

  2. Awatar max
    max

    Czy autorzy tego “badania” się na głowy z przyrodzeniem pozamieniali? Co ma procentowy udział do czasochłonności? Dajmy na to, że w jednym środowisku coś się robi przez 25% czasu, ale jest to łącznie 50MD, a w drugim co prawda pochłania to 50% czasu, ale zajmuje jedynie 25MD. Przecież wyciąganie wniosków z procentów to totalna bzdura.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *