Realdeal znalazł sposób na zmonetaryzowanie portali społecznościowych: czy wcielenie użytkowników w rolę sprzedawców to przyszłość e-marketingu?
Zespół Realdeal ma za sobą kilka lat w branży social media i e-commerce. Przez ten czas zaobserwowali sporo niedoskonałości w tym, jak za pomocą serwisów społecznościowych firmy generują sprzedaż dla swoich marek. Często słyszy się, że “social media nie sprzedają”, a sam dobry produkt, niezły branding i obecność w portalach społecznościowych to za mało, żeby osiągnąć sukces.
Realdeal proponuje zmianę w podejściu do własnej społeczności internetowej polegającą na traktowaniu jej jako partnera w biznesie. Firma chce przekonać swoich klientów, że pora skończyć z premiowaniem potencjalnych, nieznających nas klientów nastawionych na szybką korzyść, bez większego przywiązania do marki (serwisy zakupów grupowych, katalogi z rabatami). O wiele lepiej funkcjonuje model biznesowy, w którym premiuje się tych, którzy są skupieni wokół nas i dadzą coś od siebie. Od dowolnej osoby na świecie każdy z nas ma co najwyżej 6 stopni oddalenia, a w social media jeszcze mniej – w tym duchu powstał Realdeal.
Stworzono narzędzie, które pozwala markom nagradzać swoich fanów w zamian za to, że dobrowolnie wcielają się w rolę sprzedawcy. Firma, która korzysta z Realdeala we własnych kanałach komunikacji z fanem, followersem, czy subskrybentem, stawia go przed wyborem: pobierz kod promocyjny prywatnie lub podziel się nim ze znajomymi, za co należą Ci się lepsze warunki promocji. Do tej pory z narzędzia Realdeal skorzystało ponad 50 firm, m. in. PizzaPortal, Foodpanda czy SHOWROOM. Start-up stawia szczególnie na klientów o silnych społecznościach, takich jak Mr. Gugu & Mrs. Go, czy UNHUMAN. Im lepsze jakościowo połączenia między marką a jej społecznością, tym lepsze efekty sprzedażowe.
Zespół Realdeal zdaje sobie sprawę z tego, że na rynku jest konkurencja, z którą muszą walczyć o użytkowników. Facebook dostarcza darmowe narzędzie o nazwie Offers, od którego Realdeal różni się nie tylko ceną, ale także możliwościami: udostępnia informacje o tym kto, kiedy i gdzie pobrał kod czy też pozwala przetestować potencjał sprzedażowy jeszcze przed uruchomieniem promocji. Ponadto oferty dostarczają zachętę do tego, aby dzielić się nimi z innymi ludźmi, czego nie oferuje narzędzie facebookowe.
Z drugiej strony barykady są jeszcze serwisy z zakupami grupowymi lub klubami zakupowymi, z którymi Realdeal będzie pośrednio konkurował. Za ich pośrednictwem firmy oferują ogromne zniżki, ale nie umacniają w ten sposób połączeń ze swoimi klientami. Klienci Realdeala bardzo rzadko oferują tak duże zniżki (przeważnie 15% do 30%), serwis skupia się przede wszystkim na przywiązaniu klienta do marki. Prowizja od wygenerowanej sprzedaży nie jest pobierana, narzędzie opłacane jest w modelu abonamentowym, co odróżnia je od programów zakupów grupowych. Subskrypcja kosztuje od 100 do 450 euro i zależy od liczby jednocześnie prowadzonych kampanii.
Dzięki prostemu panelowi administracyjnemu utworzenie kampanii promocyjnej w Realdeal zajmuje kilka minut, a narzędzie pozwala wyświetlać ofertę i pobrać ją za pomocą konta z Facebooka lub Google+ wszędzie tam, gdzie zadbała o to marka lub jej społeczność. Może to się odbyć bezpośrednio w poście na Facebooku, na blogu, czy za pomocą przekierowania z dowolnego miejsca na specjalnie przygotowany landing page wspierający również urządzenia mobilne. Serwis na bieżąco gromadzi informacje o użytkownikach, tworząc bazę leadów do późniejszego wykorzystania.
Realdeal został dostrzeżony i wyróżniony przez Business Mixer, dzięki czemu zespół odpowiedzialny za stworzenie tego narzędzia uda się do Krzemowej Doliny, by pozyskiwać nowych partnerów biznesowych. Obecnie firma działa przede wszystkim na rynku modowym, ale chce rozszerzyć portfolio klientów o partnerów z branży gier i aplikacji mobilnych.
Realdeal dąży do silnej integracji po API z systemami E-commerce w celu ułatwienia wymiany informacji o wykorzystanych kodach rabatowych. Zespół otwarty jest na twórców rozszerzeń i wtyczek, którzy poszerzyliby możliwości ich narzędzia.
Już teraz można zapisać się do Beta programu, we wrześniu firma udzieli dostępu do usługi według kolejności zapisów. O wszystkich innowwacjach i nowościach związanych z Realdeal można przeczytać na blogu firmy pod tym linkiem.
Dodaj komentarz