Firma Samsung zaprezentowała swoje dwa najnowsze urządzenia mobilne, Galaxy S6 oraz Galaxy S6 Edge. Dzięki nim koreański koncern może podbudować swoją pozycję na rynku i znów zdeklasować Apple’a pod względem liczby sprzedawanych urządzeń.
Aby wpisać się w najświeższe trendy na rynku, oprócz standardowego Galaxy S6 Samsung wypuści także model S6 Edge o zakrzywionych krawędziach. Oba sprzęty, choć tak różne, oferują te same, superszybkie podzespoły, skryte pod obudowami ze szkła i metalu. Samsung w końcu zrezygnował z plastikowego obramowania, co z pewnością przypadnie do gustu wielu użytkownikom. Powierzchnię ekranów w obu modelach pokryto powłoką wykonaną z najtwardszego na rynku szkła CorningGorilla Glass4.
Wprowadzając nowatorskie Galaxy S6 i Galaxy S6 Edge, Samsung oferuje nową generację urządzeń mobilnych oraz nowy standard na globalnym rynku tych urządzeń – mówi J.K. Shin, CEO and Head of IT & Mobile Communications Division w Samsung Electronics – Wsłuchując się w opinie klientów i wyciągając wnioski zarówno z sukcesów, jak i z popełnionych błędów, nieustannie rozwijamy nowe technologie i pomysły. Dzięki opracowanej na nowo stylistyce, współpracy z niezawodnymi partnerami oraz nowatorskim usługom modele Samsung Galaxy S6 i Galaxy S6 Edge zapewniają najwyższy poziom wrażeń związanych z korzystaniem ze smartfona.
Zgodnie z zapowiedziami, wraz z premierą serii Galaxy S6 Samsung uruchamia nową usługę płatności mobilnych, Samsung Pay. Niestety w pierwszej kolejności, w drugiej połowie roku, trafi ona do Stanów Zjednoczonych, o jej europejskiej premierze nic jeszcze nie wiadomo. Ma mieć jedną zasadniczą zaletę, która pozwoli smartfonom szybko odrobić straty w stosunku do konkurencyjnego Apple Pay: nie będzie wymagała wymiany terminali przez przedsiębiorców. Ma być w pełni zgodna ze standardem NFC praz MST (Magnetic Secure Transmission) i współpracować ze wszystkimi formatami kart kredytowych i debetowych.
Pod względem parametrów technicznych otrzymamy urządzenia najwyższej klasy: duży, 5,1-calowy ekran QHD będzie zasilany 14-nanometrowym ośmiordzeniowcem z 64-bitową platformą i 3GB pamięci RAM. Do tego dochodzą dwa obiektywy o jasności F1,9 z matrycami 5mpx oraz 16mpx, pamięć flash o pojemności od 32GB do 128GB, a wszystko to zasilane wydajnymi bateriami, które można ładować w sposób tradycyjny, lub bezprzewodowo, za pośrednictwem stacji ładujących.
Słuchawki trafią do sprzedaży 10 kwietnia 2015 roku. Na pierwszy rzut oka wydaje się, że mają szansę przebić się na rynku i znacząco poprawić sytuację marki. Czy rzeczywiście zdeklasują najnowsze smartfony od Apple? Z odpowiedzią na to pytanie trzeba nam będzie poczekać jeszcze kilka miesięcy.
Dodaj komentarz