SMS, e-mail czy push – jakie narzędzie wybrać?

SMS, e-mail czy powiadomienia push – które z tych narzędzi nadają się najlepiej do prowadzenia akcji marketingowych i komunikacji z klientami?

SMAPI, operator platformy ułatwiającej komunikację firm z klientami za pośrednictwem wiadomości SMS, MMS i VMS, przygotował infografikę, dzięki której w prosty sposób można porównać, czym różnią się trzy rodzaje komunikatów odbieranych przez użytkowników telefonów komórkowych i smartfonów. Aby w jak najdokładniejszy sposób pokazać jaka część Polaków może otrzymywać wiadomości e-mail i push, skorzystano z najbardziej aktualnych statystyk dotyczących smartfonizacji w Polsce. Dzięki temu możemy dokładniej określić grupę osób korzystających z urządzeń pozwalających odbierać powiadomienia push (za pomocą aplikacji) oraz korzystać z poczty elektronicznej.

 komunikacja mobilna_OK

Infografika pokazuje, że każdy z kanałów komunikacji ma swoje mocne i słabsze strony. Dlatego jedynie umiejętne łączenie ich w spójnych akcjach może podnieść skuteczność kampanii marketingowych. Jeśli chodzi o zasięgi i szybkości dotarcia, bezkonkurencyjny okazuje się SMS. Natomiast jeśli porównamy cenę za dotarcie do jednego użytkownika, to najtańsze będzie powiadomienie push, choć wcześniej należy się liczyć z kosztem stworzenia aplikacji. Natomiast najwięcej treści możemy przekazać wysyłając e-maila, jednak wtedy musimy być przygotowani na niewielki Open Rate (współczynnik otwarcia), co może zmuszać nas do bardziej masowych wysyłek mówi Andrzej Ogonowski, Marketing and PR director, SMSAPI.

Informacja prasowa

żadnych reklam, sama wiedza.

Zarejestruj się na BEZPŁATNY NEWSLETTER i raz w tygodniu otrzymuj najważniejsze wiadmości
ze świata IT, nowych technologii i kryptowalut.

Bez reklam.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *