Kryzys daje się Japończykom we znaki. Szef Sony poważnie bierze pod uwagę możliwość sprzedaży dwóch marek: serii Xperia oraz Bravia TV.
Dziennikarze Reutersa poinformowali, że dowiedzieli się od źródeł bliskich zarządowi Sony, że Kazuo Hirai i kadra menadżerska przygotowuje nowy, bardzo restrykcyjny plan naprawczy dla całej firmy. Jak się okazuje, jedną z poważnie rozważanych opcji jest sprzedaż dwóch do niedawna kluczowych gałęzi przedsiębiorstwa: marki urządzeń mobilnych Xperia oraz linii telewizorów Bravia.
Według Sony najbliższy rok rozliczeniowy, który kończy się w marcu, wygeneruje ogromne straty netto wynoszące 230 miliardów jenów (ok. 7 miliardów złotych). Obcięcie 5 tysięcy etatów w zeszłym roku nie poprawiło kondycji finansowej firmy. Nawet rekordowa liczba sprzedanych konsol PlayStation 4, które trafiły do 18,5 miliona użytkowników nie była w stanie wyciągnąć firmy z recesji.
Hirai podczas targów CES w Las Vegas przyznał się przed publicznością, że w najbliższych miesiącach trzeba będzie zwrócić szczególną uwagę na rozwój branży mobilnej oraz telewizorów, gdyż to one mogą dyktować warunki na rynku.
Cała branża elektroniczna, wraz z gałęzią rozrywki i finansów, wciąż będzie jedną z najbardziej intratnych. Ale nawet mimo to jest kilka spraw, nad którymi powinniśmy się pochylić i dobrze im przyjrzeć; niewykluczone, że podejmiemy kroki związane z rynkiem mobilnym oraz telewizorów.
Według analityków, jeśli Sony w ciągu kilku najbliższych lat nie znajdzie innej drogi niż sprzedaż wspomnianych marek, straty firmy mogą się jeszcze pogłębić. Na razie nie podjęto żadnych wiążących decyzji.
Dodaj komentarz