Pod przewodnictwem Tima Cooka Apple zmienia się i już wkrótce ma być firmą bardziej otwartą na różnorodność, zarówno w odniesieniu do produktów, jak i ludzi.
Przez lata zarządowi Apple udało się kreować wizerunek swoich produktów jako przedmiotów wyjątkowych, skończonych i niemodyfikowalnych technologii. Firma ta kojarzyła się z biały, dobrze sytuowanym mężczyzną, który doskonale wie, czego pragnie. Tim Cook chce zerwać z tym wizerunkiem i sprawić, by najwyżej wyceniana firma świata w końcu zaczęła kojarzyć się z różnorodnością, która ma być przyszłością Apple.
To najbardziej zróżnicowane grupy tworzą najlepsze produkty. Musimy pokazać kobietom, że praca w branży technologicznej może być satysfakcjonująca i sprawiać przyjemność.
Pierwszy, produktowy krok w tę stronę został już poczyniony, mowa tu oczywiście o wypuszczeniu na rynek zegarków Apple Watch, które można niemal dowolnie skonfigurować wizualnie pod swoje wymagania. Teraz przyszedł czas, by oddać stery w ręce kobiet i dać im dojść do głosu podczas najbliższej konferencji Apple. Ma być to sygnał dla całej rzeszy zdolnych kobiet – a także ich pracodawców – które nie mogą przebić się w swoich firmach na stanowiska kierownicze, by nie poddawały się w swoim dążeniu do celu.
Tim Cook poczuwa się do odpowiedzialności za dyskryminację kobiet na rynku nowych technologii, zauważając, że dotychczasowa polityka jego firmy tylko pogłębiała ten problem. Oddanie kobietom pola do popisu na jednej z najgorętszych scen technologicznych, podczas jesiennej premiery nowych urządzeń Apple, będzie pierwszym krokiem do naprawienia tej sytuacji.
Problem ma też drugie, stricte finansowe dno: firma, którą od lat kojarzono z mężczyznami, nie rozumie potrzeb kobiet, przez co sama wyklucza się ze sporego grona odbiorców. Dopuszczenie do głosu drugiej płci będzie miało zatem obopólne korzyści. Z jednej strony będzie znakiem, że kobiety potrafią doskonale odnaleźć się w roli liderek na rynku nowych technologii, z drugiej zaś pozwoli nawiązać lepszy kontakt z tą grupą społeczną, która do niedawna była poniekąd wykluczona z kampanii reklamowych
Materiał opracowany przy współpracy z www.kobietawielepiej.pl.
Dodaj komentarz