Zakup Tumblra, platformy mikroblogowej podobnej do Twittera, miał być zwiastunem dużych zmian w serwisie, które przeprowadzi Yahoo. Dziś okazało się, jaka przyszłość czeka ten portal.
Nowe serwisy społecznościowe co i rusz wyłaniają się z otchłani Internetu, a większość z nich prędzej czy później upada, mimo iż wielu wieszczyło im świetlaną przyszłość. Gdy w 2013 roku Yahoo przejął Tumblra, spekulowało się, że serwis ten nie przetrwa w obecnej formie i będzie poddany drastycznym zmianom. Przypuszczenia te bardzo szybko okazały się prawdą. Yahoo nie chce, by Tumblr podzielił losy tych portali, które nie patrzyły w przyszłość i nie próbowały zmieniać się, by dostosować się do warunków na rynku. Jak podaje Business Insider, zmiany będą kolosalne.
Marissa Mayer, szefowa Yahoo, wraz ze swoim zespołem podjęła odważną decyzję o totalnym przebudowaniu Tumblra i przerobienia serwisu na konkurenta YouTube’a. Aby tego dokonać, firma chce zatrudnić osoby, które tworzą popularne kanały na YouTube. Dla Yahoo mieliby pracować JC Caylen, JennXPenn, Teala Dunn, Ricky Dillon, Connor Franta, JackJack oraz Bethany Mota.
Już pod koniec marca serwis Re/code informował, że Yahoo prowadzi rozmowy z youtube'owymi gwiazdami, przekonując ich, że mogą zarobić znacznie więcej, jeśli nawiążą współpracę z Yahoo zamiast z Google. Choć na razie nie wiadomo, kiedy firma doda do Tumblra możliwość umieszczania filmów, Business Insider przekonuje, że znaleźli się już chętni do porzucenia YouTube'a na rzecz nowego partnera.
Na razie Yahoo nie chce zdradzić nic więcej na temat planowanych zmian, ale jeśli rzeczywiście nowemu Tumblrowi uda się wywrzeć presję na YouTubie, możemy być świadkami zaciętej walki o klienta. Nie można wykluczyć, że za kilka miesięcy powstanie interesujący portal łączący zalety mikrobloga i platformy wideo, który może okazać się ciekawym miejscem dla prowadzenia kampanii wizerunkowych.
Dodaj komentarz