Twitter poszedł w ślady Facebooka

Mówiło się o tym już od wielu tygodni, administratorzy Twittera przymierzali się do wejścia na rynek e-commerce i w końcu dopięli swego wprowadzając usługę Twitter Offers.

Twitter długo ulegał presji i bronił się przed wprowadzaniem narzędzi e-commerce’owych. Przez kilka ostatnich miesięcy testowano różne rozwiązania, sprawdzając, jak na zmianę polityki marketingowej zareagują użytkownicy serwisu. W końcu podjęto decyzję o ostatecznym powołaniu do życia projektu Twitter Offers. Jest to chyba najpoważniejsza zmiana w serwisie od momentu udostępnienia wszystkim użytkownikom narzędzia Twitter Analytics.

Z dniem dzisiejszym wybrane firmy będą mogły informować obserwujących o zniżkach i promocjach za pośrednictwem tweedów sponsorowanych. Aby skorzystać z oferty, wystarczy kliknąć na przycisk pod nią, a promocja zostanie dopisana do karty kredytowej użytkownika – o ile oczywiście dokonaliśmy rejestracji karty w programie.

offers

To w zasadzie wszystko, co trzeba zrobić, by wykorzystać kupon promocyjny. Płacąc kartą w wybranych punktach, zniżka zostanie automatycznie naliczona, a po kilku dniach system automatycznie wypisze użytkownika z promocji.

Twitter Offers może na dobre połączyć świat cyfrowy z biznesem stacjonarnym. Nowe narzędzie nie zachęca użytkownika do zakupów pod wpływem impulsu, daje nam czas na zastanowienie się, czy chcemy skorzystać z danej oferty. Ponadto w żaden sposób nie ingeruje w system płatniczy po stronie konsumenta – za nasze zakupy płacimy dokładnie tak, jak zawsze. To może okazać się kluczem do sukcesu.

Twitter nie pozostawił reklamodawców samym sobie w ocenie skuteczności reklamy. Firmy biorące udział w projekcie będą mogły na bieżąco śledzić przebieg kampanii i sprawdzać wysokość konwersji sprzedażowej, by przekonać się, jak kliknięcia przekładają się na zakupy.

W pierwszej fazie z Twitter Offers skorzystają użytkownicy w Stanach Zjednoczonych, firma chce przetestować opłacalność systemu w ciągu kilku najbliższych miesięcy. Jeśli zyski z wprowadzenia nowego narzędzia okażą się obiecujące, z Offers będziemy mogli skorzystać na całym świecie.

Źródło

żadnych reklam, sama wiedza.

Zarejestruj się na BEZPŁATNY NEWSLETTER i raz w tygodniu otrzymuj najważniejsze wiadmości
ze świata IT, nowych technologii i kryptowalut.

Bez reklam.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *