Twitter udostępnił MIT wszystkie tweety

Jedna z najsłynniejszych uczelni technicznych na świecie otrzymała dostęp do pełnych zasobów Twittera, by zbadać nasz sposób komunikowania się.

Zespół naukowców z MIT Media Lab pracujący w Laboratory of Social Machines otrzymał dostęp do bogatych zasobów Twittera, archiwum tweetów wysyłanych przez użytkowników od 2006 roku aż po dziś. Jak podaje MIT, dzięki tym danym badacze będą w stanie stworzyć platformę pozwalającą identyfikować i rozwiązywać problemy społeczne.

Cele grupy badawczej nie są zbyt jasno wyłożone, jednym z założeń projektu ma być ułatwienie wypracowywania porozumienia za pośrednictwem takich platform, jak Twitter, w których ciężko odnaleźć prawdziwy obraz sprawy w gąszczu tysięcy najróżniejszych opinii. Laboratory of Social Machines tak wypowiada się na temat całego projektu:

Badanie zachowań użytkowników oraz wizualizacja danych umożliwi odkrycie wzorów interakcyjnych, pozwoli ujawnić sposób, w jaki funkcjonują media społecznościowe. Opracujemy nowe narzędzia i aplikacje, dzięki którym stworzymy nowy model mediów społecznościowych i ułatwimy komunikację pomiędzy użytkownikami.

Deb Roy, profesor z MIT Media Lab, który przewodzi grupie badaczy, przyznał na łamach Bloomberg Businessweek, że jednym z zakresów badań będzie próba zrozumienia dlaczego publiczne fora wypowiedzi takie jak Twitter, rzadko kiedy są miejscem, w którym rodzą się produktywne pomysły:

[Twitter] lepiej sprawdza się w roli medium destrukcyjnego, hamującego lub wywyższającego opinię jednego człowieka ponad opinię innych – mówi Roy. Znacznie rzadziej takie portale są przyczynkiem do wprowadzania trwałych, nieimpulsywnych zmian w społeczeństwie.

Jest to jedno z pierwszych oficjalnych badań nad kondycją mediów społecznościowych przeprowadzanych na tak dużą skalę. Jest to też pierwszy przypadek finansowania takich badań przez Twittera.

Zgodziliśmy się wspierać badanie, gdyż widzimy w nim szansę na lepsze zrozumienie roli Twittera i innych platform społecznościowych w procesie komunikowania się społeczeństwa – przyznał Dic Costolo, CEO Twittera.

Z wyników badań skorzystać mają zarówno dziennikarze, którzy dogłębniej zbadają relacje z gorących wydarzeń na świecie, jak i firmy, którym łatwiej będzie dotrzeć do klientów dzięki lepszemu zrozumieniu ich potrzeb. Bez wątpienia skorzystają na tym również organy państwowe, które otrzymają kolejne narzędzie do kontrolowania społeczeństwa.

Źródło

żadnych reklam, sama wiedza.

Zarejestruj się na BEZPŁATNY NEWSLETTER i raz w tygodniu otrzymuj najważniejsze wiadmości
ze świata IT, nowych technologii i kryptowalut.

Bez reklam.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *