Największym wrogiem w walce o klientów na portalach społecznościowych jest czas – jeśli nie jesteśmy zalogowani do serwisu, nie zobaczymy sporej części wpisów. Twitter postanowił to zmienić.
Administratorzy Twittera szukali rozwiązania, które umożliwiłoby zwiększenie zasięgu wpisów publikowanych w momencie, w którym użytkownik nie jest zalogowany na swoje konto w portalu. Większość komentarzy opublikowanych pod naszą nieobecność przepada w gęstym strumieniu wpisów, ale Twitter wie, jak je stamtąd wyciągnąć.
Nowe narzędzie o nazwie While wyłapuje najciekawsze wpisy, które mogliśmy ominąć. W pierwszej kolejności trafi do użytkowników korzystających z urządzeń z iOS-em na pokładzie, w późniejszym terminie skorzystają z niego również klienci ze smartfonami i tabletami na Androidzie.
Oto, jak działa While. Gdy użytkownik wylogowuje się z serwisu, Twitter analizuje wpisy, które ukazują się na jego profilu. Wybiera najciekawsze i najpopularniejsze spośród nich i w momencie ponownego zalogowania się do portalu, wyświetla je w pierwszej kolejności.
Nowe narzędzie sprawdzi się przede wszystkim w rękach tych, którzy z Twittera korzystają sporadycznie. Jak donosi New York Times, funkcji tej obecnie nie można wyłączyć, jest ona uruchomiona domyślnie dla wszystkich użytkowników, co wielu może zirytować. Jednak po wielokrotnym zamykaniu While krzyżykiem widocznym w prawym górnym rogu aplikacji, powiadomienia będą pojawiać się sporadyczniej.
Z wprowadzenia While do Twittera ucieszą się na pewno ci, dla których portal ten jest jednym z podstawowych narzędzi pracy. Nie zdziwiłbym się, gdyby w najbliższym czasie zasięg organiczny dobrze przeprowadzonych akcji marketingowych wyraźnie wzrósł. Twitter wyciągnął rękę do użytkowników, ale na tym geście zarobić mogą przede wszystkim firmy, agencje reklamowe oraz twitterowi celebryci.
Dodaj komentarz