Urządzenia do noszenia coraz popularniejsze

Gdyby ktoś jeszcze miał wątpliwości, czy rynek urządzeń do noszenia ma przed sobą świetlaną przyszłość, agencja badawcza IDC rozwieje jego wątpliwości. Wzrosty są kolosalne.

W tym roku do rąk klientów trafi przeszło 72 miliony urządzeń do noszenia, a oznacza to, że wzrost sprzedaży rok do roku wyniesie 173,3%, gdyż w 2014 roku klienci według danych IDC kupili 24,4 miliona urządzeń z tej kategorii. W tabeli poniżej zawarto szczegółową prognozę sprzedażową w tej gałęzi rynku.

idc

Jak zauważył Jitesh Ubrani, starszy analityk w Worldwide Mobile Device Trackers, zaskakuje przede wszystkim ogromne zainteresowanie klientów najprostszymi modelami urządzeń, które nie obsługują aplikacji firm trzecich. Mowa tu o wszelkiego rodzaju opaskach sportowych pokroju Fitbit, które swoją niską ceną i wszechstronnością przyciągają mniej zamożnych i wymagających klientów.

Z drugiej strony nie sposób nie zauważyć gigantycznego, blisko 700-procentowego wzrostu sprzedaży inteligentnych urządzeń do noszenia. Za ten wzrost odpowiada jednak przede wszystkim Apple Watch, który wdarł się na rynek dzięki sile swojej marki. W ciągu czterech najbliższych lat to te urządzenia zdominują segment gadżetów do noszenia, a Ubrani podejrzewa, że drugą firmą, która w tym czasie wybije się do świadomości klientów, może być Microsoft ze swoimi okularami rzeczywistości rozszerzonej Hololens.
To te sprzęty w ciągu najbliższych dekad będą napędzały rynek, a co za tym idzie, stworzą nowe możliwości zarówno dla klientów, jak i deweloperów, którzy będą współtworzyć treści tak na zegarkach, jak i wszelkiego rodzaju sprzętach wykorzystujących technologie VR i AR.

Źródło

żadnych reklam, sama wiedza.

Zarejestruj się na BEZPŁATNY NEWSLETTER i raz w tygodniu otrzymuj najważniejsze wiadmości
ze świata IT, nowych technologii i kryptowalut.

Bez reklam.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *