Ostatnio drastycznie wzrosło zainteresowanie użytkowników Facebooka materiałami filmowymi. Portal chce to wykorzystać, popłynąć z nurtem i dlatego inwestuje w QuickFire Networks.
Rosnące zainteresowanie materiałami filmowymi na Facebooku nie wystarczy, by poważnie zagrozić YouTube’owi. Przed chwilą wspominaliśmy o tym, jakie perspektywy rysują się przed portalem Zuckerberga, ale nie uda się pokonać Google’a, jeśli nie zainwestuje się w technologię, która pozwoli stanąć w szranki z wyszukiwarkowym gigantem. Ludzie Zuckerberga już się tym zajęli.
Przedstawiciele Facebooka poinformowali, że firma weszła w posiadanie start-upu QuickFire Networks, który ułatwia wyświetlanie materiałów filmowych wysokiej jakości na urządzeniach korzystających z bardzo wolnego połączenia internetowego. QuickFire również potwierdził tę informację na swoim blogu, jednak żadna ze stron nie ujawniła szczegółowych warunków porozumienia.
Informacja o przejęciu QuickFire pojawiła się tuż po tym, jak Facebook, ogłosił, ze każdego dnia za pośrednictwem portalu użytkownicy oglądają przeszło 1 miliard filmów. Ułatwienie wyświetlania materiałów wideo tym, którzy nie mają dostępu do szerokopasmowego internetu czy szybkiego połączenia komórkowego, może znacząco podbić te statystyki. A wtedy walka z YouTubem będzie jeszcze łatwiejsza.
Dodaj komentarz