Następna odsłona wymuszeń kliknięć „Lubię To”: AVG ostrzega przed kolejnym atakiem wymierzonym w najmłodszych użytkowników Facebooka.
Na profilach facebookowych pojawia się ostatnio fałszywa informacja prasowa o rzekomym przedłużeniu wakacji aż o dwa tygodnie. Aby nadać informacji wiarygodności, oszuści rozsyłający wiadomość przypięli do niej zdjęcie minister edukacji podczas konferencji prasowej. Ma to skłonić najmłodszych użytkowników facebooka do zapoznania się z linkowanym artykułem.
Po kliknięciu na wiadomość okaże się, że by obejrzeć newsa trzeba wykupić dostęp do materiału wideo. Kiedy wyślemy „jednorazowego” SMS-a, wyrazimy zgodę na otrzymanie regularnej, płatnej subskrypcji, znany i dobrze ograny trik.
Aby rozprzestrzenić spam w serwisie, wiadomość została tak spreparowana, że w momencie kiedy będziemy próbowali zamknąć stronę i potwierdzimy to podwójnym kliknięciem – informacja wyświetli się na naszej tablicy.
Ten rodzaj oszustwa wykorzystuje lekkomyślność najmłodszych internautów – podkreśla Arkadiusz Zakrzewski, specjalista pomocy technicznej AVG – Tym bardziej, że treść wiadomości doskonale trafiła w końcówkę wakacji i może wzbudzić powszechny entuzjazm. Niestety koszty płatnej subskrypcji uderzą po kieszeni przede wszystkim rodziców, a może to być nawet kilkaset złotych miesięcznie.
Informacja prasowa
Dodaj komentarz