Mariaż WhatsApp i Facebooka wyszedł temu pierwszemu na dobre. Obecnie z aplikacji w ciągu miesiąca aktywnie korzysta 700 milionów użytkowników.
Na pierwszy rzut oka wydawało się, że zakup aplikacji WhatsApp przez Facebooka za 19 miliardów dolarów może odbić się firmie czkawką, ale okazało się, że Zuckerberg podjął świetną decyzję. W dniu zakupu WhatsApp w ciągu miesiąca przyciągał do siebie blisko 600 milionów aktywnych użytkowników, dziś ta liczba zwiększyła się o kolejne 100 milionów, dzięki czemu może pochwalić się 700 milionami wiernych klientów. Jak zauważają przedstawiciele firmy, mimo iż na największym rynku amerykańskim ciężko będzie zdobyć kolejnych użytkowników, w Europie, Ameryce Południowej i Azji można zawalczyć o kolejne spektakularne wzrosty.
CEO WhatsApp, Jan Koum, przybliżył nieco więcej statystyk za pośrednictwem swojego Twittera. Jak się okazuje, te 700 milionów użytkowników generuje miesięcznie przeszło 30 miliardów wiadomości w ciągu dnia. To tak, jakby każdy mieszkaniec ziemi codziennie wysyłał po cztery wiadomości czterech. Dość imponujące statystyki.
Gdy Facebook poinformował o wyłożeniu 16 miliardów dolarów na WhatsApp – oraz trzech dodatkowych na wykup akcji firmy – podejrzewano, że zakup ten jest znacznie przeszacowany. Dziś okazuje się, że Zuckerberg miał dobre przeczucie i świetnie wyszedł na tym interesie, powiększając swoje internetowe imperium. Obecnie z Facebooka korzysta 1,35 miliardów użytkowników, WhatsApp przyciąga do siebie o 200 milionów użytkowników więcej, niż Messenger. Do portfolio firmy trzeba jeszcze doliczyć Instargrama, który z dnia na dzień rośnie w siłę, a dziś korzysta z niego już 300 milionów osób.
Zuckerberg krok po kroku buduje swoje społecznościowe imperium gromadząc wokół siebie najbardziej obiecujące projekty. Już teraz Facebook nieźle daje się we znaki Google, za kilka lat może okazać się, że to ta firma będzie miała w sieci więcej do powiedzenia niż wyszukiwarkowy gigant, oferując już nie tylko dostęp do mediów społecznościowych, ale także do wirtualnych sklepów zintegrowanych z tablicą użytkownika.
Zobaczymy, jak zakończy się ta batalia.
Dodaj komentarz