Google, Yahoo, MySpace, Disqus, Meebo i inni ogłosiły nowy internetowy standard pozwalający twórcom stron internetowych na prostą integrację z zewnętrznymi serwisami. XAuth będzie bezpośrednim rywalem Facebook Connect.
Wśród firm stojących za XAuth nie ma Facebooka ani Twittera (który również oferuje zewnętrznym stronom możliwość integracji dzięki API oraz otwartej technologii oauth), czyli dwóch czołowych serwisów, wykorzystywanych m.in. do dzielenia się linkami.
XAuth jest jak Facebook Connect, tyle że potrafi integrować się z wieloma sieciami społecznościowymi. Integracja przebiegać ma przez OAuth, dzięki czemu nie będziemy musieli podawać swojego hasła nieznanym serwisom — uwierzytelnianie następuje po stronie zewnętrznego serwisu.
XAuth może być dobrym zastępstwem istniejących obecnie rozwiązań integrujących logowanie do wielu zewnętrznych serwisów w jednym widżecie i umożliwiających dzielenie się linkami z naszymi znajomymi w sieciach społecznościowych. Jeśli się przyjmie, konsorcjum stojące za nową technologią z pewnością rozwinie je, umożliwiając zdalny dostęp do innych standardowych funkcji serwisów społecznościowych na naszej stronie.
Dodaj komentarz