YouTube testuje wielowidokowe filmy

Google pracuje nad tym, by YouTube był jeszcze bardziej wszechstronnym i innowacyjnym narzędziem. Teraz skupia się na wielowidokowych filmach.

Now funkcja, która nie ma jeszcze oficjalnej nazwy, właśnie trafiła do pierwszego testowego filmu. Dzięki niej widz może oglądać materiał wideo i dynamicznie zmieniać kamerę, z której obserwuje np. artystę na scenie bez konieczności przeładowywania filmów i – teoretycznie – cięć w ścieżce dźwiękowej.

Nowe narzędzie automatycznie skleja kilka filmów w jeden, udostępniając po prawej stronie wyświetlacza miniatury, którymi można przełączać się pomiędzy poszczególnymi ujęciami. Aby zademonstrować możliwości tego rozwiązania, YouTube zaprosił Madilyn Bailey do stworzenia pierwszego wieloujęciowego filmu pokazowego.

Bailey zrzesza wokół siebie 3 miliony subskrybentów i opublikowała setki filmów, dlatego jest doskonałym partnerem do wdrażania tego typu narzędzia. Nagrania zrealizowano już dawno, klip demonstracyjny kręcono w grudniu podczas YouTube Music Night. Możemy przełączać się na nim pomiędzy czterema ujęciami kamery, wszystkimi podpiętymi pod jedną ścieżkę dźwiękową.

W zamyśle przejścia między ujęciami mają być płynne, jednak przy słabszym łączu i na słabszych urządzeniach filmy potrafią się przyciąć, a dźwięk przeskakuje o ułamek sekundy w stosunku do wyjściowego filmu.

To dopiero pierwszy krok w stronę wdrożenia interaktywnych treści do YouTube’a, Google planuje w niedalekiej przyszłości wdrożyć także 360-stopniowe filmy. Rozwiązania te mogą sprawić, że YouTube stanie się jeszcze ważniejszym graczem w sieci. Skorzystają na tym zarówno sami użytkownicy, jak i filmy reklamowe, które dostaną do dyspozycji nowe, innowacyjne narzędzia marketingowe.

Na razie z funkcji tej nie można powszechnie korzystać. Jeśli ktoś chce wziąć udział w testach nowej funkcji, powinien zgłosić się do YouTube’a za pośrednictwem tego formularza kontaktowego.

Źródło

żadnych reklam, sama wiedza.

Zarejestruj się na BEZPŁATNY NEWSLETTER i raz w tygodniu otrzymuj najważniejsze wiadmości
ze świata IT, nowych technologii i kryptowalut.

Bez reklam.

Jedna odpowiedź do „YouTube testuje wielowidokowe filmy”
  1. Awatar Franz
    Franz

    A film o nowej Hondzie Civic Type R nie był przypadkiem pierwszym takim filmem na YouTube, opublikowanym już dobre 3 miesiące temu?

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *