Artykuł sponsorowany
Jeszcze kilka, a może nawet już kilkanaście lat temu nowoczesną stroną określało się witrynę, która była kolorowa, posiadała gradienty i ozdobne fonty. Dziś chyba już nikt nie projektuje takich stron, ponieważ chyba wszyscy się z nami zgodzą, że wyglądają kiczowato. Teraz stawia się przede wszystkim na prostotę i minimalizm. Bo strona ma być przede wszystkim użyteczna. O czym warto pamiętać, tworząc stronę dl swojej firmy?
Minimalizm przede wszystkim!
Nowoczesna strona internetowa powinna być przede wszystkim spójna i przejrzysta. Bez żadnych udziwnień, wyskakujących okienek i natłoku grafik, które mogłyby sprawić, że witryna będzie mało czytelna. Prostota przede wszystkim. Prosta typografia, mocne i jednolite kolory to klucz do sukcesu. Użytkownicy wchodząc na stronę nie powinni się w niej pogubić. Wszelkie zakładki powinny być widoczne od razu, by przeglądanie strony było jak najbardziej intuicyjne.
Optymalizacja
Nowoczesne strony powinny także zostać odpowiednio zoptymalizowane. Nie tylko pod kątem SEO, ale także pod kątem szybkości wczytywania strony. Ponad 30% użytkowników od razu opuszcza stronę, jeśli ładuje się ona dłużej niż 5 sekund. A niestety w dużych sklepach internetowych z ogromną ilością produktów i zdjęć 10-sekundowe ładowanie strony to norma. Przeglądanie witryny przy takiej szybkości wczytywania to prawdziwa męka. Zadbajmy więc o naszych potencjalnych klientów.
Responsive Web Design
Coraz więcej ludzi przegląda strony na urządzeniach mobilnych. Mamy nadzieję, że każda strona nie tylko załaduje się bez problemu, ale także będzie miała widoczny tekst i grafiki o odpowiedniej rozdzielczości. I w tym przypadku z pomocą przychodzi technika projektowania strony, zwana Responsive Web Design. Dzięki tej technice strony dostosowują się automatycznie do okna przeglądarki w zależności od urządzenia, na którym są wyświetlane. Jest to świetne ułatwienie dla użytkowników urządzeń mobilnych. Przy okazji również Google spojrzy na nas przychylnym wzrokiem i podniesie naszą pozycję w wynikach wyszukiwania. Jeśli szukacie kogoś, kto zaprojektuje dla was nowoczesną stronę, opartą na technice RWD, warto zajrzeć na stronę: www.mixedmedia.pl/strony-www
Komunikacja z klientem
Z pewnością każdy z was wie, że współcześnie komunikacja z klientem odgrywa bardzo istotną rolę. Jednak żyjemy w czasach, kiedy klienci oczekują natychmiastowych odpowiedzi, by móc dokonać wyboru w sklepie. Dlatego też coraz częściej zamiast popularnych formularzy kontaktowych, na które często dostajemy odpowiedź nawet następnego dnia, firmy inwestują w czat online, na którym konsultanci odpowiadają na pytania w czasie rzeczywistym.
Landing page
Obecnie coraz częściej inwestujemy w różnego rodzaju reklamy na Facebooku, AdWords czy różne newslettery. Najczęściej odsyłają one użytkowników na zw. landing page, czyli stronę lądowania. Może to być samodzielna strona lub element większej witryny. Jej jedynym celem jest konwersja, czyli wykonanie określonego działania, np. pobranie e-booka. Dlatego też ważne jest, by taka strona była przejrzysta i jasno określała cel, np. poprzez wyraziste przyciski CTA.