Artykuł sposnorowany
Branża e-commerce jest jedną z bardziej lukratywnych, co sprawia, że sklepów online nieustannie przybywa. To z kolei zwiększa konkurencję. Jak dać się zauważyć i poprawić wyniki sprzedażowe? Podpowiadamy.
Prowadzenie biznesu w branży e-commerce wydaje się gwarantowanym zyskiem. Zakładanie sklepu stacjonarnego to spore ryzyko i duże koszty początkowe, nieporównywalne z biznesem online. Dodatkowo, prowadzenie internetowej sprzedaży eliminuje wiele problemów logistycznych i otwiera wiele nowych możliwości w kwestii modelu biznesowego, zatrudniania pracowników, etc. Należy jednak pamiętać, że branża dynamicznie się rozwija, i coraz trudniej przebić się ze swoją ofertą. Małym i średnim przedsiębiorstwom e-commerce zagrażają dodatkowo giganty, które przejmują dużą część klientów.
Podejmując przemyślane decyzje biznesowe i opierając swoją strategię rozwoju na solidnych filarach, można jednak ukuć drogę do sukcesu. Które czynniki wpływają pozytywnie na wyniki sprzedażowe e-sklepów? Oto wielka trójka.
1. Optymalizacja SEO
Aby dotrzeć do klientów, trzeba najpierw zyskać wysoką pozycję w wyszukiwarce Google. Jak to zrobić? Oczywiście, optymalizując stronę pod słowa kluczowe. Każdy produkt powinien być opatrzony odpowiednim opisem, sformatowany w sposób zgodnie z wytycznymi SEO. Najlepiej zatrudnić specjalistę, który zajmie się optymalizacją – to inwestycja, która procentuje!
2. Przemyślany interfejs
Wygoda użytkowania sklepu online niewątpliwie wpływa na doświadczenie użytkownika. Jeśli strona jest zaprojektowana nieumiejętnie, może to skutecznie zniechęcić potencjalnego klienta. Dlatego współpraca z dobrym UX designerem może znacznie poprawić twoje wyniki sprzedażowe.
3. Marketing automation i automatyzacja to sposób na porzucone koszyki
Korzystając z mailera, oprócz newsletterów dla zapisanych klientów, warto przygotować również scenariusze marketing automation, zwłaszcza na porzucone koszyki. To znakomity sposób na zwiększenie sprzedaży.
Optymalizacja płatności online również wpłynie pozytywnie na satysfakcję klientów. Dowiedz się więcej na ten temat na https://bluemedia.pl/oferta/platnosci/platnosci-online.
Dodaj komentarz