Użytkownicy telefonów z Androidem mogą obecnie instalować aplikacje ze zintegrowanego z systemem Android Market (na podobieństwo AppStore dla iPhone) oraz bezpośrednio ze stron internetowych dostawców (takiej opcji nie daje Apple). Teraz dojdzie trzecia opcja: kupowanie aplikacji przez sklep Amazona.
Amazon, światowy lider sprzedaży w Internecie, zauważył, że coraz więcej pieniędzy klienci wydają na aplikacje dla swoich urządzeń mobilnych. Ta sekcja rynku domyślnie okupowana jest przez twórców urządzeń. Apple ma swój AppStore, Google stworzył Android Market, Nokia ma OviStore, powtają też sklepy dla kojelnych platform jak Samsung Bada czy Windows Phone.
Tworząc oddzielny kanał dystrybucji aplikacji dla systemu Android z wykorzysteniem własnej infrastruktury Amazon chce przede wszystkim zarobić na prowizjach pobieranych od deweloperów (99 dolarów, podobnie jak w przypadku dostępu do sklepu Apple) oraz, jak zapewnia w informacji prasowej, ułatwić programistom promocję, a klientom dotarcie do i zakup aplikacji, dzięki integracji z wykorzystywanym już przez wielu do zakupów online, kontem w Amazonie.
Nie wiadomo jeszcze dokładnie jak będzie wyglądał Android App Store od Amazona, ale zapewne aplikacje będzie można kupować zarówno przez standardowy interfejs serwisu jak również przez specjalną aplikację zainstalowaną na telefonach z Androidem na pokładzie.
Czemu zdecydowano się na platformę Android, a nie na popularniejszą wśród twórców aplikacji platformę Apple? Wynika to zapewne głównie z powodów licencyjnych. Google nie zabrania tworzyć konkurencyjnych sklepów z aplikacjami, Apple zapewnia sobie pozycję monopolistyczną na tym rynku.
Dodaj komentarz