Google wprowadziło do Androida możliwość skanowania kodów paskowych i wyszukiwania informacji o produktach. Ma to umożliwić trafniejsze wybory co do produktów oraz stać się kolejnym miejscem, w którym Google będzie mogło umieszczać reklamy z programu AdSense.
Google chce ułatwić użytkownikom dokonywanie trafnych wyborów, co do zakupów, umożliwić zapoznanie się z komentarzami o produkcie oraz posiadać kolejne miejsce zbytu dla reklam.
Google Product Search umożliwia użytkownikowi zeskanowanie kodu paskowego produktu za pomocą kamery w telefonach z Androidem, a następnie przeczytanie informacji o produkcie, dowiedzenie się o jego średniej cenie, zobaczenie krótkiego przeglądu czy też poczytania komentarzy innych na temat danej rzeczy. Aplikacja będzie zwalniała od mozolnych, ręcznych wyszukiwań informacji o danym produkcie.
Google na swoim blogu (Google Mobile Blog) pisze:
Obecnie skanowanie kodów paskowych działa najlepiej dla produktów, takich jak elektronika, książki, filmy, gry wideo, jednakże pracujemy nad tym, ażeby coraz więcej produktów posiadało taki atrybut. Oczywiście jeśli skanowanie nie przynosi rezultatów, możesz wpisać ręcznie nazwę produktu w wyszukiwarkę, tak jak to miało miejsce wcześniej.
Skanowanie nie jest jednakże niczym nowym dla Androida, wszak aplikacja ShopSavvy była już dostępna od początku wydania mobilnego systemu od Google. Jednakże teraz pojawił się u giganta wyszukiwania pomysł tego, ażeby część reklam przenieść do urządzeń mobilnych, urządzenia przenośne stały się dla Google interesujące ze względu na to, że tworzą nowe możliwości dystrybucji reklam AdSense.
Prezes (CEO) Google, Eric Shmidt, powiedział niedawno, iż spodziewa się, iż reklamy na rynku urządzeń mobilnych będą bardziej dochodowe, niż reklamy w normalnej sieci WWW.
Dodaj komentarz