Artykuł sponsorowany
Istnieje wiele sposobów tworzenia aplikacji mobilnych. Najpopularniejszym z nich jest tzw. metodyka Agile. Czym się charakteryzuje i na czym polega? O tym w poniższym artykule.
Podstawowym elementem metodyki Agile jest sprint. Jest to z góry założony okres w, którym zespół programistów ma wykonać dany etap prac i przedstawić go klientowi. Każdy sprint powinien mieć ustalone cele, które należy wykonać w danym okresie. Po zakończeniu każdego sprintu określa się stan prac oraz postępy dostosowując jednocześnie kolejne założenia projektowe. Metodyka ta pozwala programistom podchodzić do zmian elastycznie natomiast klientowi pozwala na weryfikacje efektów po każdym sprincie.
Opisana metodyka ma swoje zastosowanie oczywiście dla wszystkich projektów programistycznych. Jednak najczęściej jest ona wykorzystywana przy tworzeniu aplikacji mobilnych. Dzieje się tak dlatego, że dzisiejsze sklepy z aplikacjami czy to Google Play, App Store itp. pozwalają na umieszczanie aplikacji już na etapie ich tworzenia. Możliwość ta w połączeniu z Agile umożliwia zebranie opinii użytkowników i wdrożenie sugerowanych przez nich poprawek. Mówiąc prościej, aplikacje mobilne tworzone metodologią Agile szybciej stają się dopracowanym produktem.
W każdym projekcie informatycznym istnieje (powinna istnieć) funkcja właściciela produktu. W zamyśle jest to osoba, która określa wymagania projektu. Wybranie tej osoby ciąży na kliencie. Jej głównym zadaniem jest kooperacja z programistami i sprawienie by wizja projektu przełożyła się na dopracowany produkt końcowy. Właściciel produktu powinien wiedzieć jakie funkcjonalności ma zawierać aplikacja oraz umieć określić profil odbiorców docelowych. Nie musi on mieć wiedzy programistycznej. Kluczowym czynnikiem dla stworzenia dobrej aplikacji jest czas. Właściciel musi nim dobrze dysponować tak aby zapewnić jak najlepszą dostępność swojej osoby dla zespołu projektowego.
Po drugiej stornie znajduje się zespół projektowy. W metodologii Agile jest on często nazywany zespołem zwinnym. Jego zadaniem jest oczywiście stworzenie aplikacji według wymagań określonych przez właściciela produktu. Zespół odpowiada za zaprojektowanie architektury, wdrożenie oraz testy. Powinien on być w stałym kontakcie z właścicielem na każdym etapie produkcji. Początkiem każdego sprintu jest określenie przez właściciela produktu najważniejszych zadań. Zespół musi oszacować ile z tych wymagań jest w stanie zrealizować podczas danego sprintu. Pod koniec każdego okresu wyniki prac są przekazywane testerom, a następnie klientowi od oceny.
Wielkość zespołu programistycznego jest oczywiście zależna od złożoności i trudności danego projektu a także założonych terminów. Właściwe określenie liczebności zespołu, stawianych wymagań jest kluczowym elementem początku projektu.
Dodaj komentarz