Fundacja Blendera wydała pierwszą wersję beta pakietu do grafiki 3D Blender 2.5x. Lista zmian serii 2.5 została uaktualniona o narzędzia z wydania. Seria ta ma na celu przepisanie od nowa Blendera. Przepisany został już cały interface a także duża część narzędzi, przez co program różni się od tego z serii 2.4 i wczesniejszych.
Czego można sie spodziewać po nowej wersji:
Duże usprawnienia – program jest intensywnie wykorzystywany w projekcie Durian, przy tworzeniu otwartego filmu Sintel, dzięki czemu jest na bieżąco dostosowywany do potrzeb grafików.
Kompletne narzędzia – Mimo, że niektóre cele 2.5 zostały odłożone, takie jak wsparcie dla wielu okien pokazujących różne sceny, pełny graf zależności RNA, radialne menu.
Usprawnienia w rzeźbieniu – sculpt mode jest szybsze, bardziej stabilne i ma nowe pędzle.
Brakujące/niedokończone narzędzia – większość narzędzi jest zaimplementowana, ale cała funkcjonalność 2.4x nie została jeszcze przywrócona. Niektóre rzeczy mogą działać w inny sposób, lub działać wolniej niż wcześniej.
Błędy – wiele zostało naprawionych, ale ciągle jest kilka do naprawienia.
Zmiany – jeśli przyzwyczaiłeś się do dawnych Blenderów, 2.5 może wyglądać trochę inaczej na początku. Przygotuj się do przeczytania co nieco o nim, jak go skonfigurować i jak używać nowej funkcji szukaj.
Dodaj komentarz