Artykuł sponsorowany
Chcesz przeanalizować firmową witrynę pod kątem technicznym? Potrzebujesz dobrać odpowiednie frazy kluczowe? A może Twoim celem jest sprawdzenie działań konkurencji? Trudno wyobrazić sobie, że zajmiesz się wszystkimi praktykami związanymi z pozycjonowaniem Twojej strony internetowej samodzielnie. Aby usprawnić pracę i zwiększyć skuteczność optymalizacji, warto zainwestować w sprawdzone narzędzia SEO. Czym są, co da Ci ich wykorzystanie oraz jak wybrać właściwe rozwiązanie dla swojego biznesu? Przekonaj się już teraz!
Czym są narzędzia SEO?
Jeśli masz stronę internetową, to z pewnością zdajesz sobie sprawę, że pozycjonowanie SEO stanowi dziś właściwie podstawę promocji w sieci. Dzięki działaniom SEO możesz uzyskać długotrwałe efekty w postaci wzrostu rozpoznawalności marki, zwiększenia ruchu w witrynie czy większej liczby zadowolonych klientów. A to wszystko przekłada się na zysk dla firmy.
Na optymalizację pod wyszukiwarki składa się jednak wiele różnych działań, które należy prowadzić na bieżąco. Aby zachować skuteczność pozycjonowania oraz jednocześnie oszczędzić czas i usprawnić pracę, możesz posłużyć się dostępnymi narzędziami SEO. To oprogramowania, które wykorzystują zarówno specjaliści w firmach pozycjonujących, jak i właściciele stron WWW.
Istnieje wiele różnych rodzajów – zarówno darmowych, jak i płatnych – narzędzi SEO, których głównym zadaniem jest wsparcie optymalizacji witryny. Poza tym mogą stanowić również inspirację do wprowadzania nowych pomysłów czy strategii. Występują zazwyczaj w formie programów komputerowych, ale można skorzystać też z aplikacji internetowych czy wtyczek. Ostatnie zapewniają nie tylko szeroki zakres możliwości, ale również łatwy dostęp do funkcjonalności.
Rodzaje narzędzi SEO i ich zastosowanie
Zastanawiasz się, do czego konkretnie mogą przydać się narzędzia SEO Twojej firmie? Poza ułatwieniem pracy i oszczędzeniem czasu tego rodzaju oprogramowania okazują się niezastąpione w przypadku różnych działań związanych z pozycjonowaniem.
Najbardziej popularne programy można wykorzystać do analizy strony, wyszukiwania słów kluczowych, budowania profilu linkowego, monitorowania konkurencji czy śledzenia ruchu w witrynie. Choć wiele narzędzi skupia się na analityce prowadzonych kampanii SEO, to część z dostępnych rozwiązań może pomóc również np. w optymalizacji treści.
Jak się okazuje, niejedno zadanie byłoby trudne do zrealizowania bez wykorzystania odpowiednich narzędzi SEO. Dotyczy to między innymi audytu, który – przeprowadzony ręcznie – zabiera wiele cennego czasu i wymaga wysiłku oraz wiedzy. Oczywiście korzystanie z oprogramowania również może być kłopotliwe – w takiej sytuacji warto skorzystać z kursów lub zdecydować się na współpracę ze specjalistami. Wystarczy, że przejdziesz na stronę https://wenet.pl/oferta/pozycjonowanie i wypełnisz formularz.
Dostępne w sieci narzędzia SEO oferują zazwyczaj jedną lub część z następujących funkcjonalności:
- obserwowanie konkurencji w wynikach wyszukiwania,
- odpowiedni dobór słów kluczowych,
- wykrywanie i raportowanie o błędach oraz ich eliminowanie,
- monitorowanie pozycji w wyszukiwarce Google,
- analizowanie (audyt) witryny internetowej,
- kontrolowanie efektów prowadzonych działań,
- integrowanie różnych narzędzi analitycznych,
- śledzenie ruchu na stronie internetowej,
- proponowanie zmian dla poprawy pozycjonowania.
Możesz wybierać spośród darmowych lub płatnych opcji. Istnieją przypadki, w których dostępne za darmo oprogramowanie okazuje się wystarczające. Dlatego dobieraj narzędzia SEO zawsze do potrzeb swojego biznesu i strony internetowej. Jeżeli zdecydujesz się na wykupienie płatnych opcji, to potraktuj je jako inwestycję, która z pewnością się zwróci. Przede wszystkim w postaci wyższej pozycji w Google.
Narzędzia SEO – z których warto korzystać?
Nie musisz korzystać ze wszystkich dostępnych narzędzi SEO. Wybierz zestaw, który pozwoli Ci prowadzić skuteczne działania i na bieżąco śledzić wyniki firmowej strony w Google. Zanim wykupisz najpopularniejsze programy, poznaj lepiej możliwości niezwykle przydatnych rozwiązań.
Narzędzia wyszukiwarki Google
Trudno dziś wyobrazić sobie uzyskanie wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania bez skorzystania z narzędzi, które udostępnia przedsiębiorcom sama wyszukiwarka. Dlatego już na początku działań SEO pomyśl o wdrożeniu takiego oprogramowania dla webmasterów jak: Google Analytics 4 i Search Console.
Pierwsze z narzędzi pozwala uzyskać bardziej rozbudowane informacje, dzięki czemu możesz dowiedzieć się na przykład, z jakich kanałów pozyskujesz ruch na stronę oraz jakie działania podejmują na niej użytkownicy. Poprzez Search Console warto zgłosić witrynę do indeksowania oraz śledzić, na jakie frazy kluczowe wyświetlają się internautom tworzone przez Ciebie treści.
Jeśli chcesz zadbać o wydajność swojej strony WWW, to Google oferuje też narzędzie Page Speed Insights, które wskazuje szybkość ładowania witryny. Ciekawą opcją jest również Google Trends, które dostarcza danych o preferencjach i zwyczajach internautów.
Darmowe programy SEO
Jak już wiesz, na rynku istnieją także dostępne za darmo narzędzia do pozycjonowania stron WWW. Choć mogą mieć mniej funkcjonalności niż płatne odpowiedniki, to warto wykorzystać ich możliwości w codziennej pracy nad optymalizacją witryny. Potencjał jest całkiem spory!
Możesz wykorzystać darmowe programy do analizy słów kluczowych. Dużym zainteresowaniem cieszy się np. AnwerThePublic, które przedstawia propozycje pytań dla konkretnych fraz. Prowadząc SEO w wydaniu lokalnym, warto za to pomyśleć o PlePer – narzędzie udostępnia statystyki dotyczące profili firm w Google.
W sieci znajdziesz również bezpłatne oprogramowanie do monitorowania, analizy i raportowania (świetnie sprawdzi się audyt SEO od WeNet) czy prowadzenia optymalizacji technicznej, m.in. Link Explorer, który pozwala sprawdzić linki dla wybranej witryny. Pamiętaj również, że możesz korzystać z darmowych modułów, wtyczek czy pakietów w ramach płatnych narzędzi, np. Screaming Frog umożliwia za darmo indeksowanie nawet 500 adresów.
Oprogramowanie płatne
Mimo że na rynku można znaleźć wiele sprawdzonych narzędzi SEO dostępnych za darmo, to czasem warto zainwestować w ich płatne odpowiedniki. To świetna opcja, jeśli chcesz wyprzedzić swoją konkurencję lub zarządzasz dużą grupą klientów. Część programów oferuje konkretne funkcjonalności, a inne dają możliwość analizowania wielu danych.
Wśród najpopularniejszych rozwiązań wykorzystywanych przez właścicieli stron internetowych wyróżniamy:
- Senuto – pozwala badać widoczność witryny w wynikach wyszukiwania oraz dobierać odpowiednie słowa kluczowe;
- SEMSTORM – wykorzystywany do przeprowadzania audytu, prowadzenia monitoringu pozycji w rankingu czy podglądania działań konkurencji;
- Ahrefs – stosowany między innymi do analizy fraz używanych przez potencjalnych klientów ze względu na dużą dokładność tematyczną;
- SurferSEO – oferuje funkcjonalności, dzięki którym można porównać wiele czynników rankingowych tworzących podstawę skutecznej strategii pozycjonowania;
- Majestic – umożliwia sprawdzenie źródła odnośników prowadzących do firmowej strony oraz witryn konkurencji, dzięki czemu stanowi podstawę link buildingu (budowania profilu linkowego).
Oczywiście tego rodzaju narzędzi jest zdecydowanie więcej. To, z których skorzystasz, zależy od planowanego budżetu oraz potrzeb Twojego biznesu.
Dlaczego warto korzystać z narzędzi SEO? Podsumowanie
Chcesz zmaksymalizować swoją widoczność w sieci? Narzędzia SEO mogą okazać się dla Ciebie idealnym rozwiązaniem. Tego rodzaju oprogramowania stanowią nieoceniony zasób dla firm, które chcą zoptymalizować stronę internetową pod kątem organicznych wyników wyszukiwania.
Odpowiednio dobrane programy mogą pomóc w wyborze najlepszych słów kluczowych oraz przygotowaniu wysokiej jakości treści pod SEO. Co więcej, z wykorzystaniem narzędzi optymalizacja witryny stanie się bardziej efektywna. Dużo łatwiej zidentyfikujesz obszary, które wymagają poprawy w kontekście wymogów wyszukiwarki.
Właściwe narzędzia SEO to jednak nie wszystko! Aby osiągnąć pełny potencjał w zakresie widoczności online, musisz jeszcze zadbać o odpowiednią strategię pozycjonowania. Potrzebujesz wsparcia dla biznesu? Wybierz WeNet i zrób pierwszy krok w walce o lepszą widoczność Twojej firmy w sieci.
Doradcy internetowi wiedzą, jak zwiększyć rozpoznawalność małych i średnich przedsiębiorców. Właśnie dlatego w ramach usługi dbają o każdy aspekt działań SEO: od audytu, przez optymalizację techniczną i marketing treści, po linkowanie zewnętrzne. Zamów już teraz darmową konsultację na WeNet.pl i zyskaj indywidualny plan działania dla Twojego biznesu.
Dodaj komentarz