Co warto wiedzieć o pozycjonowaniu stron?

Artykuł sponsorowany

Chcesz, aby Twoja firmowa strona wyświetlała się w top 10 wyników wyszukiwania? Przygotuj się na to, że pozycjonowanie stron internetowych to proces efektywny, ale długotrwały. Ile trwa i ile kosztuje? Na wstępie niemal każda agencja SEO odpowie „to zależy”, bo choć jest to usługa opierająca się o konkretne działania, to w przypadku każdej strony internetowej ma indywidualny przebieg. Czas trwania procesu pozycjonowania, jak i jego koszty uzależnione są od kilku czynników, jakich?

Ile trwa pozycjonowanie stron internetowych?

Kluczem do obserwacji efektów pozycjonowania stron w internecie, jest świadomość, że jest to proces ciągły, którego następstwa widoczne są sukcesywnie. Ciągłość ta wynika przede wszystkim ze specyfiki algorytmu Google, a czas, jaki upłynie od pierwszych działań na rzecz pozycjonowania, aż do momentu pojawienia się Twojej strony w top 10, zależy głównie od stanu wyjściowego strony. Pozycjonowanie strony to działania, które mają zoptymalizować stronę w taki sposób, aby w ocenie algorytmów była wartościową stroną, wartą pokazania w top 10. Efektywne pozycjonowanie stron musi zatem być prowadzone cyklicznie i uwzględniać zmiany w algorytmach Google. To, co wczoraj było skuteczne w pozycjonowaniu, jutro może przyczynić się do spadku widoczności strony. Tak działa nieprzewidywalny algorytm Google.

Jakie czynniki wpływają na długość procesu pozycjonowania stron w internecie?

To, jak długo będzie trwało pozycjonowanie stron w internecie, zanim pojawią się na wybraną frazę w top 10, zależy głównie od:

  • wielkości strony,
  • branży, w jakiej działa firma,
  • konkurencyjności,
  • historii domeny,
  • optymalizacji on-site i działań off-site,
  • jakości i ilości treści,
  • agencji SEO,
  • współpracy klienta z agencją.

Efekty pozycjonowania — jak długo trzeba na nie czekać?

Możliwe jest określenie jedynie przybliżonego czasu oczekiwania na efekty pozycjonowania strony. Czas ten wiąże się z konkurencyjnością fraz — im bardziej frazy są konkurencyjne, tym pozycjonowanie stron w internecie trwa dłużej, nim zaczną się one wyświetlać na wysokich pozycjach, dla przykładu:

  • średnio konkurencyjne frazy — jeśli Twoja strona będzie pozycjonowana na frazy o średniej konkurencyjności, pierwszych efektów, czyli wzrostu widoczności strony w Google oraz wzrostu ruchu, możesz spodziewać się już po 2-3 miesiącach, z kolei wzrost sprzedaży oraz dalszy wzrost ruchu może nastąpić po 5-6 miesiącach. Przy założeniu, że jest to lokalna domena, z niewielką liczbą podstron i poprawną optymalizacją, a konkurencja jest średnia.

W zależności od specyfiki branży i konkurencyjności, pozycjonowanie stron internetowych może przynieść efekty w postaci stabilnej pozycji w Googlach nawet po upływie roku. A wzrastający w tym czasie ruch i konwersja, to dobry znak, by kontynuować działania.

Pozycjonowanie stron w internecie nie kończy się jednak w momencie, kiedy Twoja strona pojawi się na założonej pozycji. Dotychczasowa praca będzie dalej przynosiła efekty, jednak agencja SEO powinna je na bieżąco obserwować i zdecydować, czy konieczne jest przygotowanie strategii dalszego rozwoju.

Ile kosztuje pozycjonowanie stron w Internecie?

Pozycjonowanie stron internetowych to usługa wyróżniająca się szeroką rozpiętością cen. Wynika to głównie z zakresu działań, jakie agencja SEO realizuje w ramach oferty. Agencja, z której usług warto skorzystać, zapewnia:

  • audyt strony,
  • optymalizację techniczną strony,
  • wyszukiwanie fraz dla danej strony i uwzględnienie ich w strategii,
  • przygotowywanie i optymalizację treści na stronie,
  • link building, czyli pozyskiwanie linków do Twojej strony,
  • analitykę internetową i raportowanie.

To podstawa, jaką obejmuje pozycjonowanie — usługa opiera się o ustalone działania, jednak agencje przystosowują ją indywidualnie do danej strony. Często specjaliści proponują także rozszerzenie oferty o dodatkowe działania wspierające, jak np. prowadzenie firmowego bloga, co wiąże się z dodatkowymi kosztami.

Pozycjonowanie stron w internecie to długotrwała inwestycja, która wymaga ciągłej pracy — tylko długotrwały proces i systematyczne działania przyniosą efekty. Biorąc pod uwagę konkurencję i Google — pozycjonowanie stron będzie coraz droższą usługą. Nie warto więc wybierać pozycjonowania za 300 zł — może okazać się, że jest to usługa niskiej jakości, obejmująca działania o zbyt małej efektywności, które nie pozwolą Ci osiągnąć zwiększonej widoczności strony w sieci.

Czy jest to usługa, którą mogę zlecić w 100%?

Pamiętaj, że dla powodzenia kampanii ważny jest Twój wkład w budowę strategii, akceptowanie lub tworzenie treści na stronę, weryfikacja wybranych fraz itp. Nawet najlepsze zalecenia optymalizacyjne nie przyniosą efektów, jeśli nie zostaną wdrożone lub jeśli nie wyrazisz na nie zgody. Wreszcie, sukces kampanii SEO wynika nie tylko z pracy i wiedzy pozycjonera. Niezbędna jest także dogłębna wiedza na temat Twojego biznesu i konkurencji. Tego nie znajdziemy w internecie, dlatego Twoja wiedza również jest bardzo ważna.

Więcej informacji na stronie: https://widoczni.com/pozycjonowanie-stron/

żadnych reklam, sama wiedza.

Zarejestruj się na BEZPŁATNY NEWSLETTER i raz w tygodniu otrzymuj najważniejsze wiadmości
ze świata IT, nowych technologii i kryptowalut.

Bez reklam.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *