Artykuł sponsorowany
Coraz większa liczba przedsiębiorców zdaje sobie sprawę, że pozycjonowanie jest obowiązkowe, aby zaistnieć w sieci. Nie wszyscy jednak wiedzą, że dziedzina ta jest bardzo rozległa i obejmuje wiele pojęć. Dzisiaj postanowiliśmy wziąć pod lupę dwa z nich. Sprawdź, czym jest content marketing i SEO, a także dowiedz się, dlaczego jedno nie może istnieć bez drugiego. Zapraszamy!
Pozycjonowanie kiedyś i dziś
W ciągu ostatnich lat w branży marketingu internetowego zmieniło się bardzo wiele. Dawniej pozycjonowanie stron internetowych bazowało przede wszystkim na linkowaniu zewnętrznym oraz słowach kluczowych. Fraz nie trzeba było odmieniać, a content marketing praktycznie nie istniał. Witryny były przepełnione kiczowatymi, nieskładnymi tekstami, na które nikt nie zwracał większej uwagi. Rewolucja zaczęła się w 2011 roku, kiedy to amerykański gigant Google wprowadził algorytm Panda. Miał on za zadanie wychwytywanie serwisów z kopiowanymi, nieprzydatnymi oraz zduplikowanymi treściami. W ten oto sposób narodził się content marketing, który dzisiaj ma niebagatelne znaczenie w działaniach SEO.
Co łączy content marketing oraz SEO?
Przede wszystkim w obu przypadkach najważniejsza jest unikalność. Chcąc wypromować stronę i zapewnić jej wysokie miejsce w wyszukiwarce, w pierwszej kolejności musisz postarać się o niepowtarzalne teksty. Kolejnym krokiem jest ich optymalizacja. O tym, dlaczego zoptymalizowane treści są tak istotne, możesz dowiedzieć się tutaj https://www.grupa-tense.pl/pozycjonowanie/ . Pamiętaj, że dobry content marketing nie tylko zwiększy skuteczność działań SEO. Profesjonalne artykuły przyciągną również czytelników z serwisów społecznościowych oraz z wielu innych portali. Za pomocą różnego rodzaju treści:
- zwiększysz rozpoznawalność swojej firmy i zbudujesz autorytet,
- zostaniesz zauważony przez Google,
- wypromujesz witrynę, co przełoży się na jej wysoką pozycję w rankingu wyszukiwarki.
Dlaczego warto stosować content marketing w działaniach SEO?
Mogłoby się wydawać, że SEO i content marketing to zupełnie dwa oddzielne światy. Tymczasem pojęcia te mają ze sobą wiele wspólnego, a umiejętnie połączone pozwalają uzyskać przewagę nad konkurencją. Chcąc stworzyć kompleksową strategię marketingową, musisz mieć na uwadze zarówno działania SEO, jak i content marketing. Inwestycja w oba elementy sprawi, że odniesiesz długofalowe korzyści, a potencjalni klienci zauważą Twój potencjał. Marketing treści znakomicie działa także z reklamami internetowymi oraz z kampaniami Google Ads. Więcej na temat korzyści i wpływu contentu na SEO znajdziesz na stronie https://www.grupa-tense.pl/marketing-tresci/ .
Podsumowanie
Chcąc skutecznie pozycjonować stronę, nie możesz zapominać o tworzeniu wartościowych treści. Umiejętnie przygotowany content marketing ma ogromne znaczenie dla SEO, o czym przekonało się już wielu przedsiębiorców. Ważne jest też, abyś publikował teksty w serwisach zewnętrznych takich jak blogi, fora internetowe itp. Na chwilę obecną usługi z zakresu content marketingu świadczy wiele agencji interaktywnych. Jedną z nich jest poznańska Grupa TENSE, o której więcej możesz dowiedzieć się tutaj: https://www.grupa-tense.pl/ .
Dodaj komentarz